[Linux] Kablonet usb den nasil baglanir

From: palm (palmbeach@superonline.com)
Date: Tue 23 Jul 2002 - 10:00:14 EEST

Selamlar,

Sirkete kablonet baglattik. tabiiki win98 makinaya. webstar marka bir kablo modem. usb den pc ye baglanıyor. bir proxy programi ile internet dagitiliyor.
dusunduk dedik bizim kablonet baglantimiz hizli (128 K) sirketin web inide kablonetin bulundugu makinaya koyalim. qmail kurup birde maillerimizi sirketin domaini ile verelim artik. abc@superonline.com dan kurtulalim. velakin kablonetcileri tekrar cagirdik gelin su baglantiyi linux makinaya yapalim diye, "biz linux tan anlamayiz baglayamayiz" dediler gelmediler.
sorun su
kablomodemi lin makinaya nasil baglayabilirim.
kablo modemin hem usb hem ethernet cikisi var. anladigim kadari ile usb veya eth den hangisini kullanacaginiza onceden karar vermeniz gerekiyor. sonra telekom biseyler yapiyor ve sectiginiz secenek ile modem pc ye baglaniyor. tabii benim isime eth ile baglanmak geliyor. eth dhcp den ip alacak sekilde ayarladim. ama bizim eth bir turlu ip alamadi. karsi tarafta alamadigini teyit etti.
bu durumda benim kablo modemi usb den baglamam gerekiyor. bunu nasil yapabilirim. hikaye kısmı icin ozur dilerim ancak isin icinde bir bit yenigimi var (su usb veya eth onceden karar verilmesi gerektigi konusunda cunku modemin uzerinde yazan bir mac adresinden filan bahsedildi) (buarada antalyada oldugumu belirteyim)

sevgiler
feramus