[Linux] Re: selamlar winex || wine la ilgili

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 22 Jul 2002 - 20:13:07 EEST

Tolga Ercan wrote:
> ben wine yada winex ile iexplore.exe yi calistirmayi deniyorum winex icin
> debianin unoffical bi deb file indan yukledim.
>
> winex iexplore.exe yazdigimda aldigim hata su
>
> wine: Unhandled exception, starting debugger...
>
> yardimci olabilir misiniz acaba?
>
> bu arada winex sof2.exe ile soldier of fortune 2 oyununu mukemmel sekilde
> sorunsuz oynaya biliriyorum.

  Cok sik yapilan bir hata :(

  Wine ile winex ayni sey degildir. Wine in yapabildiklerini winex
yapmak zorunda degildir ( ya da tam tersi)

  Wine genel Windoz API'lerini emule etmeye calisirken (Wine cilar bu
lafimi duysa beni oldurur herhalde, emule etmediklerini soyluyorlar da)
winex sadece ve sadece DirectX API si (API'leri, dir. input, dir. 3D
vs.) uzerine yogunlasmistir.

  Kisaca, winex i oyun ve multimedia icin, wine i ofis mail vs. icin
kullanin.

  Hatta durumunuz uygunsa 5 dolariniza kiyin da adamlar winex i wine
icine katsin. Yeterli parayi kazaninca yapicaklarmis...

> ayrica
>
> ms outlook u da calisdirmayi denedim ama msoe.dll yi bulamadigina ilgili bi
> hata veriyo bu dosyayi wine.config e ekledim dller kismina ama degisen bir
> sey olmadi yardimariniz icin simdiden tessekkurler..!

  Wine in ayar dosyasina eklemeniz yeterli degil, aslinda gerekli de
degil. Dosyanin bulundugu dizin (ya da ust ustunde bir dizin) config
dosyasi icinde tanimlanmis olsun ve sizin oraya erisim hakkiniz olsun yeter.

  Saygilar,
  Onur Kucuk