[Linux] tc

From: Halil Demirezen (halil@bilmuh.ege.edu.tr)
Date: Fri 19 Jul 2002 - 18:21:10 EEST

Selam linux ta adv-routing konusu olarak ben iproute2 yi kurdum. arti kernel i de
ip routing enabled yaptim. acikcasi routing ile ilgili butun seyleri conf ettim..
fakat asagidakini kullandigim zaman hata veriyor.

tc qdisc add dev eth0 root tbf rate 220kbit latency 50ms burst 1500

seklinde token bucket filter i tanimladigimda.
RTNETLINK söyle bir hata veriyor.

"RTNETLINK answers: Invalid argument
Dump terminated"

aslinda bir hata olmamasi lazim. eth0 up oldugu icin mi yapiyor diye dusundum fakat
ifdown eth0 dan sonra denedim tekrar olmadi. ki ben bu isi lan uzerinde kurulu bir gateway uzerinde yapiyorum. sadece eth0 in queuing olayi icin. sizce hata neyden kaynaklaniyor? illa router mi olmasi lazim.---------------------------------------
This message was sent by Postaci Webmail. See www.trlinux.com for details.