[Linux] Re: QMAIL AYAR

From: Huseyin SARI (hsaritm@yahoo.com)
Date: Fri 19 Jul 2002 - 10:13:15 EEST

 Sistemde 2 kullanici tanimladim hsari ve open.
outlooktan from hsari@deneme.com to open@deneme.com adresine mail gonderdim. Ancak mail open tarafina gitmiyor. Yada gidiyorda pop tan bana gelmiyor. Zaten qmail in tamamen local calismasini istiyorum. Local networktekilerin haberlesmesi icin dusunuyorum. DNS kayitlarina gelince elimdeki dokumanlara gore ayarlari tamamladim ama bir yanlis varmi bilemiyorum. Dokumanlardaki bilgiler isiginda kontrol ettim. Tek bir sey var nslookup yazdigimda direk olarak server: deneme.com adresss:10.100.2.131 diye bir sey cikmiyor.
>deneme.com sorgusunda bana
server:10.100.2.131
adress:10.100.2.131#53
veriyor. Dokumanlarda server yerinde deneme.com gibi bir cikti uretmesi gerektigini soyluyor ama ,,,,,
bu bilgiler bana yardimci olmanizi saglamasini umarim .
tesekkurler.
  Doruk Fisek <dfisek@fisek.com.tr> wrote:
Merhaba,

Thu, 18 Jul 2002 22:32:41 -0700 (PDT) tarihinde Huseyin SARI yazdi:

HS> RedHat 7.1 e Qmail 1.03 kurdum Lan uzerinde olan bu makine icin diger bir
HS> pc den windows ta outlook ayarlarini yaptim. Mail alma ve gonderme islemi
HS> yaptigimda mailleri gonderiyor ancak mail kontrol ettigimde geriye birsey
HS> gelmiyor. Yani mail atabiliyorum problem vermiyor. pop olarakta kontrol
HS> ediyor ona da bir hata vermiyor. ama gonderdigim maillerden hic haber yok.
HS> problem ne olabilir?
alan adinin dns ayarlinda bir problem olabilir mi?

xxx@yyy.com.tr olarak gonderdiginiz mesajlarin size donebilmesi icin yyy.com.tr'nin e-posta sunucusu olarak sunucunuzun tanimlanmis olmasi ve sunucunuzun da duzgun bir dns kaydina sahip olmasi gerekir.

yerel mesaj attiginizda dagiliyor mu mesaj? yani ayni sistemdeki bir kullaniciya mesaj attiginiz? xxx@yyy.com.tr olarak zzz@yyy.com.tr'ye mesaj atin mesela...

Doruk

Ankara : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694