[Linux] Re: ppp0 ile eth0 paylasimi.

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Wed 17 Jul 2002 - 16:51:12 EEST

Merhaba,

Wed, 17 Jul 2002 16:35:39 +0300 (EEST) tarihinde Halil Demirezen <halil@bilmuh.ege.edu.tr> yazdi:

HD> ppp connectionu olan bir makinayi ayni zamanda eth0 ile local clientlere
HD> dagitmak istiyorum..
HD> yani ppp ile internete baglanan bir gateway uzerinde baglanacak digerleri.
HD> eth0 i static olarak 192.168.0.1 diye tanimladim ppp ise isp nin verdigi
HD> ip ile .. makinanin bir gateway isi gormesi icin daha ne gibi
HD> konfigurasyonlar yapmaliyim.
Kullandiginiz linux cekirdegi 2.4 serisi ise, iptables ile yapabilirsiniz.

iptables -t nat -A POSTROUTING -o ppp0 -j MASQUERADE

Eger 2.2 serisi cekirdek kullaniyorsaniz, bu isi ipchains yapacaktir.

ipchains -P forward DENY
ipchains -A forward -i ppp0 -j MASQ

Her iki durum icin de sisteminizin ip yonlendirme secenegini acabilirsiniz (acik degilse).

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694