[Linux] Re: konu disi

From: Ahmet FIRAT (rootboy@ixir.com)
Date: Wed 17 Jul 2002 - 11:50:50 EEST

> Ac 220 volt kasa ve monitore girdikten sonra dogrultularak yaklasik 300
> volt DC elde ediliyor. Switching power supply'da dc potansiyeli
> bobin(trafo) userinde swich ederek kasada +-12,5 monitorde yaklasik 40
> volt gibi potansiyeller elde ediyor.

evet haklisin burasi dogru

> Ama devrede cozemedigim stand by
> voltajlarini elde etmek icin yada baska bir nedenle power supply
> girislerinin AC olmasi sartmi diye dusunuyorum.

malesef AC olmmasi gerkiyor diger bir yool ise
tetikleme mantigi trafoyu DC gerilimle tetikliyorsun ve bu da yaklasik sn de
1000 kere oluyor sebebi ise trafoya dc gerilim verdiginizde bobinden birden
akim gecmez yavas yavas baslayarak gider ve bir manyetik alan olusturur ama
bobin doyum noktasina geldigindede ters bir gerilim ister gelmez ise hemen
hemen kisa devre ozeilligi gosteriri pozitif bir gerilim gelidkten sonrada
ona tersbir yani negeatif bir gerilim uygulaman gerekiyo bobinin manyetik
alan olusturmasi icin haa swich mod lardada bu frekans yuksek cunku ferit
nuveli trafolardir ve kayip cok azdir 1 turluk bir bobinle bie gerilim elde
edilebiliniyor ve kucuk
 zaten dc ile tetikleme yaparsanda bu is UPS mantigina giriyor
akudeki gerilimi tetikleyerek cikis trafosundan yukseltiliyor yada
dusuruluyor

sonuc olarak bu mumkun ama monitorde ugrastirir ama kasada ise cozulebilir
bu arada elektronik bilginne kadar iyi bilmiyorum ama sana ancak en basit bu
sekilde anlatabilirim :)