[Linux] Re: yurtici & yurtdisi yonlendirme

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Tue 16 Jul 2002 - 12:20:17 EEST

Merhaba,

Tue, 16 Jul 2002 01:33:42 +0300 tarihinde "Nusret Kurar" <nusret@turkpazar.com> yazdi:

NK> apache, bind, vs kurulu redhat sistemde www.siteadi.com adresine
NK> turkiyeden gelen tum http https isteklerini kabul edip, tum yurtdisi http,
NK> https isteklerini www.siteadi.net adresine redirect yapmak icin nasil bir yol
NK> izlemeliyim.
NK> siteadi.com ve siteadi.net ayri makinalarda host edilmekte
NK> yanitlar icin tesekkurler
apache ile bu isi yapmak istiyorsaniz, rewrite modulu ile bu tip kosullu yonlendirmeler yapabilirsiniz.

turkiye'ye ait ip bloklarinin uzuun bir listesini elinizde tutup ona gore kontrol etmeniz gerek (ben baska bir yontem bilmiyorum).

ama yaptiginiz isi tam olarak gorecegine emin misiniz bu yontemin? yurt disindan baglanip turk olan insanlara da yabanci muamelesi yapacaksiniz. ayrica ip bloklarini takip edip belirli araliklarla guncellemek lazim, yeni ip bloklari aliniyor sonucta zaman icinde turkiye'den.

yapmaya calistiginiz isin ayrintisini bilemedigim icin, bir yontem oneremiyorum.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694