[Linux] Re: MAIL-SEMINER: SWAPPING VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 15 Jul 2002 - 12:59:51 EEST

Selamlar..

Ogrenmenin ve biliyor olmanin ustunde ogretmenin verdigi muthis hazzi yasamak istiyor Sevgili Murat. Murat'a katiliyorum. Bu konu bu listede devam etmelidir. Bir iki gun sonra da ben gider malloc mekanizmasini anlatirim. Bilgiler pekismeye baslar.

Seminer'in musteri bulmasi konusuna, agir ve fazla detay olmasi konusuna gelince. Kalite detaylarda gizlidir. Eger kaliteli bir sey uretmek gerekirse, boyle detaylari gozardi edemezsiniz. Sizde "ben kaliteli bir admin olacagim" diyorsaniz bunlari ogrenmeden edemezsiniz. Yoksa siradan bir admin olursunuz.

Bence Sayin KOC bu tarz seminerleri surdurmelidir. Is boyle cizgi otesi konular olunca nicelikten cok nitelik onem kazanir. Einstein'in izafiyet teorisini halkoyuyla curutmek kimsenin aklina gelmemistir, gelmezde. Bu semineri izleyip anlamaya calisan 3 kisinin olmasi dahi, Murat'in emeginin karsiligi olacaktir. Cizginin ustune cikmaya calisanlara nasil kostek olamazsak, cizginin altinda kalmak isteyenlere de alayci veya asagilayici yaklasamayiz. Eger, bu citadan atlamaya azminiz varsa, iste sevgili KOC size bir SIRIK veriyor. Biraz calisin, azmedin, citayi asip birazda siz yukseltin.

Elbette, kimileri icin cita, engelli kosu tahtasi yuksekliginde olacaktir. Ama onlar icinde birileri birseyler yapmali. Murat KOC'un oturup chown'un meziyetlerini anlatmasi beni uzer. Onu anlatabilecek bir suru adam var ortada. Biraz da onlar "MAIL SEMINER" duzenlesin. Benim bugune kadar cikardigim elle tutulur tek dokuman, su internet paylasimi belgesi ki, duz kosucular icin. Yani, bu ayip degil, tu kaka degil. Bu listede, hem ls komutunu bilmeyenlere, hem de kswapd procedural architecture de ihtiyac var. Ne bu yaa... ? Omrumuz CLI puf noktalarini anlatmakla mi gececek ? Birileride artik biraz hardcore takilsin.. Hatta interracial gitsin, BSD, Windows, MACH vs. cikaralim barsaklarini...

Berk ? Saklanan canavar. Sende girsene oradan USB programlamaya..
Ben ? Tembel Linux'cu.. Girsem ya Socket anatomisi ve IPC sistemine..
Burak ? Kulli Karizmatik Penguen.. Dalsa ya, BSD firewall yeteneklerini Linux'a nasil tasiriz acaba gibisinden ?

Hep boyle "ls", "man", "RTFM", "/etc/bilmemne.conf" anlatarak Linux'u gelistiremeyiz. Linux Windows degil. Torvalds, Russell ve Cox'un gosterdigi kadar bizim de gosterecegimiz ilgiye muhtac. Artik biraz elimizi tasin altina sokalim. Tas yerinde agirdir. Bu, baslangicta banal ve soguk kacar, ama bir sure sonra baska meraklilari da tartismaya ceker. Motorola bir MCU yarismasi yapti. Motorola icindeki bir arkadasin soyledigine gore, dehsetli etkilenmisler bizdeki potansiyelden. Siz boyle LS vs. ile bogustukca bu potansiyeli Gates'in kucagina itersiniz. Ama soyle hardcore takilin da genclerimizdeki potansiyeli cikaralim. Bir gorun ondan sonra Linux bu ulkede nasil gelisiyor ? Simdi bir MCU programcisina git Linux listesinde ls komutunu ogren demekle, gitte "MMU <-> SWAP mekanizmasini ogren" demek arasindaki farki biliyor musunuz ?

Bilgisayarla ugrasmanin zevkli olan tarafi boyle derinlerde gizlidir. Yuzeyden bakanlar bu zevki goremez. Denizin uzeri bazen mavi, bazen gri bir carsaf.. Ama altina girerseniz, mercanlardan baliklara turlu deniz mahlukatlarina kadar tam bir renk cumbusu yasarsiniz. Hele birde boyle, Linux gibi bu alemin Japon Deniziyse daldiginiz, asla cikmak istemezsiniz. Buyrun, gelin, Linux'un derinliklerinde tam bir cennet var. Bir bilgisayar meraklisi olarak bunlari gozlerinizle gormemisseniz, ellerinizde tutmamissaniz, ben bilgisayar ile ugrastim demeyin asla kendinize..

Saygi ve sevgiler..