[Linux] Re: MAIL-SEMINER: SWAPPING VII

From: Dogan Zorlu (doganzorlu@doganzorlu.com)
Date: Sat 13 Jul 2002 - 01:56:15 EEST

Sevgili Murat,

MK> Selam Ali,

MK> Bunlari herhangi bir yere yerlestirmedim. Cunku nete aktarilabilecek bir
MK> formtta degiller. Kendi notlarim bunlar ama kod aciklamalarini filan
MK> kendi notlarima da yazmadim, onlari kodu buraya paste ettigim zaman
MK> yaziyorum. Yani ben yazdikca buraya daha derli toplu bir hal aliyorlar.

MK> Ama acikcasi artik bu fikir bana kotu gibi geliyor :) Cunku ilk 2
MK> yazdigimdan sonra kimseden ses seda cikmadi. Ya kimse birsey anlamiyor
MK> ya da herkes biliyor. Yazim sekline dahi kimse birsey demedi bir Enver
MK> saolsun dedi duzelttim :) Serdar da birsey yazmiyor.

> [...]

Haklısın ama biz de haklıyız. Hani nasreddin hocanın dediği gibi.
Sence kernel swap mekanizmasını kernel kodlarıyla anlattığında 2-3 bin
kişilik bir grupta bunu kaç kişi anlayacaktır ? Yada kaç kişi
bekliyordun ? Katılım istiyorsan daha genel bir konu aç bak nasıl
katılımdan boğulacaksın :) Anlattığın şeyleri anlayabilmek için iyi
derecede işletim sistemi bilgisine, verdiğin kod örneklerini anlamak
içinse iyi bir C bilgisine ihtiyaç var. Bu ikisini birden
barındıranlarsa bir elin parmaklarını geçmez bu listede.
Anlattıklarınla, bu derece derin bir konuda bilgilerini bizimle
paylaştığın için çok sevindik ve mutlu olduk. Lakin konu hakkında
yorum yapacak durumumuz yok.

Misal sonraki konun process management olursa, sanırım bizim tepkimiz
yine benzer olacaktır.

Biz diyerek yazıyorum, birkaç arkadaşla konuşmuştum geçenlerde onlar
da böyle söylemişlerdi o nedenle çoğulluyorum. Mail-seminer olayı
oldukça yararlı bir yöntem olabilir. Fakat eğer geribildirim
istiyorsan daha genel konuları ele almalısın diye düşünüyorum. Şayet
bu swap olayını bir konferans salonuna toplansaydık da anlatsaydın,
sonuç yine değişmeyecek seni alkışlayacaktık. Sorular bölümü de
sanırım tüm seminerin en kısa bölümü olacaktı :)

Neyse, seni bu şekilde motive bir şekilde burada görmek gerçekten
güzel,

Sevgiler, saygılar.

--
Dogan Zorlu                            mailto:doganzorlu@doganzorlu.com
Grup Software LTd, Izmir- Turkiye

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------