[Linux] Re: MAIL-SEMINER: SWAPPING VII

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sat 13 Jul 2002 - 13:55:35 EEST

Selamlar..

On 12 Jul 2002 23:36:54 +0300
Murat Koc <murat.koc@frontsite.de> wrote:

> Ama acikcasi artik bu fikir bana kotu gibi geliyor :) Cunku ilk 2
> yazdigimdan sonra kimseden ses seda cikmadi. Ya kimse birsey anlamiyor
> ya da herkes biliyor. Yazim sekline dahi kimse birsey demedi bir Enver
> saolsun dedi duzelttim :) Serdar da birsey yazmiyor.

Su ara basim cok kalabalik. Rutin bir takim islerin yaninda, hakikaten kernel swap mekanizmasi ile karsilastirilabilecek kadar karisik bir Layer 4 protokol implementasyonu yapiyorum. Dahasi, protokolun kendinide yaziyorum. Bu birde gidecek Layer 5-6 extensionlari olacak. Arada kafami kaldirip bir cay molasi verdigimde listeye cevaplar yaziyorum. Farkediyorsundur, cevaplarim hic bana yakismiyan olcekte. Genelde yuvarlak, sununla yaparsiniz gibi. Bir kezde senin seminere katkim olsun dedim, yumurtladik resmen: "Virtual86 modunda calisan Linux, 'kernel thread' == 'Kernel-level thread' gibi" <b>zirvalamaya</b> basladik resmen.

Kabul edersin ki, boyle low-level bir konu boyle kafada bir alay tilki gezerken cay molasinda girisilebilecek bir sey degil. Ustelik, sanada hakaret olur oyle yapmak. KEndimi boyle bir girisimden tenzih ederim. Bugunlerde, dolmusa biniyorum, parayi uzatip "Bir paket maltepe" diyorum. Kafa bu haldeyken, kswapd icin seninle kapisirsam, sen semineri birakir benim yazdiklarimi duzeltmekle bogusursun...

Yoksa, bir koseye sinmisligimden yada senin gayretine lakayt kaldigimdan degil. Swap mekanizmasinin daha basindasin. Merak etme, soyle biraz toparladiginda sana okkali sorular yazarim.. Diger yandan, bunlari toplayip bir belge gibi sunalim. Boylece kalici olur ve sorulari her zaman sorabiliriz.

Saygi ve sevgiler...