[Linux] Re: Netscape ve Galeon

From: Orhan (drgunalan@gamebox.net)
Date: Wed 10 Jul 2002 - 21:33:54 EEST

  Selam

On Wed, 10 Jul 2002 20:02:15 +0300
Volkan YAZICI <volkany@celiknet.com> wrote:

>~] Sayfa yı düzgün gösterme ( internet explorer uyumluluğu ) açısından şöyle bir karşılaştırma yapıyorum sizler ne dersiniz bilemiyorum
>~]
>~] Netscape 6.x > Opera 6.x > Mozilla 0.9x -1.x
>~]
>~] Sayfanın tümünün yüklenme hızı açısından
>~]
>~] Opera 6.x > Mozilla 0.9x -1.x > Netscape 6.x

> [...]

   Size katılıyorum İnternet explorer uyumluluğu cümlesini yazarken " :) " eklemeyi düşündüm ama sonradan vazgeçtim. Herhalde demek istediğim duygu durumumu ifade edecek işaretler koymadan yazdıklarımadan da anlaşılır diye düşündüm . Ben bunu belirtirken mozillanın sayfayı kötü gösterdiğini tablo anlama yeteğinin kötü olmadığını sadece explorer hakimiyetine boyun eğmediği standartlara uyduğu için böyle olduğunu dolaylıca anlatmaya çalıştım. Bu durumda netscape'in explorer için hazırlanan sayfaları daha düzgün göstermesi m$ standartları hakimiyetini dolaylı desteklediği anlamına gelir. Beni üzen nerdeyse internetdeki tüm sayfaların internet explorer la uyumlu yapılması Bu konuda suç birazda webmasterlarda öyle sayfalar görüyorumki bırakın netscapei, ie 5.x üstü ile görüntülenebilir yazıyor bir de link veriyor git indir kur ve siteye gir. Çıldırmamak elde değil. Eskiden bu işler dahamı profesyonel yapılıyordu ne bir sayfa tüm browserlarla deneniyordu. Yada giriş sayfasından kü
 çük bir scriptle browser yönlendiriliyordu.

  Mozilla nın 0.9.8 - 1.1 alpha versiyonlarıyla bu karşılaştırmayı yaptım. Mozillada 1.0 dan beri farkettiğim bir sorunda bazı form butonlarının çalışmaması ( <input NAME="send" TYPE="SUBMIT" VALUE=" GONDER "> benzeri şeklinde olan ) Bu durum sanırım sayfadaki diğer scriptlerden kaynaklanıyor olabilir.

 Sonuç olarak şunu demek istiyorum maalesef standartları m$ ve tembel webmasterlar koyuyor. Temel standartlara (w3cnin koyduğu) uyanlarda relatif olarak kötüymüş gibi görülüyor.

  Saygılar

  Orhan Günalan