[Linux] Re: Cepten restart

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Wed 10 Jul 2002 - 01:58:26 EEST

Wed, Jul 10, 2002 at 12:47:41AM +0300 , Murat Koc :
> Iyi geceler,

Selamlar;

> mumkun.
>
> bir program vardi adini hatirlamiyorum ama freshmeat te bulabilirsiniz.
> denemistim ben. Mesaj bazinda size makinada shell (dolayisi ile sistem
> komutlarini) calistirmanizi sagliyor. daemon olarak filan calisiyordu.
>
> fantezi degil yani :)

Hem de hic degil :).

Alin size kucucuk bir cgi:
------------------------
#!/usr/bin/python

import os

print "Content-Type: text/plain\n\n"
print " just boot me !!! "

os.system("/sbin/shutdown -r now")
------------------------

Bu hali ile kullanisli olmaz, python'u setuid root calistirmaniz
gerekir, guvenlik vs. ama yapilabilirligini gosterir herhalde.

Ama makinanizin ulasilamadigi durumlarda bu islem ise yaramayacak tabi.
Bir gsm modem, cep telefonu, vs. ile; sms ile de cesitli yontemler
deneyebilirsiniz.

Tukenmiyor cagreler Linux'da :)).

iyi calismalar.

--
Baris Metin
Gelecek A.S.

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------