[Linux] Re: mail server programi

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Sun 07 Jul 2002 - 19:36:44 EEST

> ben burada hemen bir soru sormak istiyorum..
> sistemi ilk defa kuruyoruz.. qmail kuracagim mail icin
> sadece qmail i kurmak smtp ve pop islemlerini gerceklestirir mi?
> arti bir sirkette diyelim dns server var ve kendi mail serverini
> gostermesi lazim bun /etc/bind/ altindaki conf larla hallediyor..
> dosya icinde hangi ozellikleri koydugumuz zaman mail serveri isaret
> ettirmis oluruz?

 Merhabalar,

 Bu sorulardan isin epey basinda oldugunuz ortaya cikiyor.
 Biraz okumnazii oneriri. DNS ve mail halkkinda.
 Ksiaca cevap verirsek,

 MTA (qmail, postfix, sendmail, exim, zmailer ) sadece SMTP servisi verir.
 ayrica pop ve/veya imap servisi kurmalisiniz.

 mail sistyemi icin MX kayitlarini DNS sistemi icinde tanimlaaniz gerekri.
 mail suncusunun reverse tanimalrini da yapmalisiniz. DNS sunucusun da.

benim kisisel onerim postfix olurdu.

www.linux.org.tr de belgeler kismi ve
belge.linux.org.tr

akgul.bilkent.edu.tr/yazialr/Kitap/

adresleineki dokumanlar isinxzie yarayabilir.

Kolay gelsin
Mustafa Akgul