[Linux] Re: mail seminer konusunda

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Sat 06 Jul 2002 - 18:35:37 EEST

> Selam;

Selam,

> Sat, Jul 06, 2002 at 05:27:02PM +0300 , Murat Koc :
>
> Yavas yavas kernel ile tanistirmak icin insanlari once alt yapiyi
> olusturmak gerekir. Buradaki mektuplar ile cok sinirli sayida insan
> kernel ile tanisir. Mektuplar cok parcalanmis durumda. Insanlarin kolay
> algilayacagi dokumanlar tercihen kitaplar vs. ile altyapi olusur.

kernel ile ilgilenmek isteyen kisinin zaten belirli bir altyapisi olmasi
gerekir ki bu da universitelerde filan verilen dersler ile olacak olan
birseydir burada tutup bizim flip/flop lardan islemci mimarisinden filan
bahsetmemiz zaten anlamsiz olacaktir. cunku amacimiz bu degil. bunlari
bilen insanlara Linux kernelinda bunlarin nasil yapildigini gostermek.
Dolayisi ile o altyapinin zaten hazir olmasi gerekir. Bu ya iste
universitelerde ilgili bolumlerde kisiler veya kendini bu konuda egitmis
kisiler tarafindan anlasilabilecek birsey olacaktir.

> Ilk Linux kitabi cikmamis olsaydi ne kadar insan Linux ile tanisirdi ?
> Bilgiyi sunmak gerekiyor insanlara. Baska turlu tanistirmak zor.

zaten yaptigimiz bilgiyi sunmak degil mi?

> Kufur etmenize gerek yok. Dokumanlar yazip bilgimizi sundugumuz zaman
> bunlari okuyanlar sirketlerinde bu bilgileri kullanarak para
> kazaniyorlar. Veya ogrendikleri bilgileri CV'lerine yazip is
> basvurularinda bulunuyorlar. Bunlardan hic gocunuyor muyuz ?
> Sonucta bilgiyi kullaniyorlar. Zaten amac bilginin paylasimi ve
> kullanimi. Bir kernel kitabi yazicak olsam Linux Kernel Hackers'
> Guide 'dan faydalanmaktan hic cekinmem. Zaten siz de ilk
> bilgilerinizi bu tarz dokumanlardan almadiniz mi? Daha sonra uzerine
> kendi deneyimlerinizi katip kitap yazmaya soyunabilirsiniz tabi.

simdi sunu karistirmamak lazim. Eger kisi kendine ozgu bir sekilde
arastirmis, ogrenmis yazmis ise zaten bunda bir sorun yoktur. Ama
burada yazilanlari almis toparlamis, duzenlemis ustune birsey dogru
duzgun eklememisse (ki bunu yapabilmesi icin zaten oncelikle bunlari
anlayabilmesi gerekir) ve kaynak belirtmemisse bu fiili yapabilecegimi
belirtmem lazimdi.

Tabii ki ben de butun o dokumanlari okuyarak inceleyerek bilgilerimi
arttirdim. Fakat onlari kopyalamiyorum. Benim karsi oldugum sey
kopyacilik ve bunun belirtilmemesi. Yani insan emeginin somurulmesi.

> Cok iyi olurdu Turkce bir cekirdek kitabi.
> Bilgi paylasimi olsun da nasil olursa olsun. Bundan sonra listeye
> cekirdek ile ilgili bir soru geldiginde Murat Koc'un yanitini beklemek
> yerine kitabi ya da dokumanini gosteririz kaynak olarak.

Bence de iyi olur tabii bir kitap :) Ama problem cozumu bambaska
birseydir bildigin uzere. Bu sey gibi aslinda elektronik filan
fakultelerinde bir devreni nasil calistigi gosterilir ama niye
calismadigi hicbir zaman gosterilmez :))

Benim de amacim kernel in nasil calistigini gostermek :p Niye
calismadigini soru geldigi zaman buraya nasil olsa gosteririz bir
sekilde.

--
IYI CALISMALAR

MURAT KOC

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. Listeden çıkmak için: 'linux-request@linux.org.tr' adresine, "Konu" kısmında "unsubscribe" yazan bir e-posta gönderiniz. -----------------------------------------------------------------------