[Linux] LATEX

From: Olgun Adem Kaya (oakaya@inonu.edu.tr)
Date: Sat 06 Jul 2002 - 18:20:48 EEST

Tezimi latex kullanarak yazmak konusunda zor bir karar verdim.
Okulun istedigi standartlarda hatta fazlasini bile yaza biliyoruz. Ama korkunc bir bug var. Dili tukce sectip, metine eklediginiz ps yada herhangi bir imaj dosyasinin buyuklugunu degistirir yada dondururseniz latex eror veriyor ve dvi dosyasini uretmiyor. Dil ingilizce olursa problem yok.
Biraz arastirinca sorunun babel paketinden kaynaklanabilecegini ogrendim. Ve babeli kurcaladigimda turkce desteginin yanilmiyorsam bir hollandali tarafindan eklendigini gordum. :-))
Ona da bu error mesaji ile ilgili bir mail attim. Verdigi cevap bu hatanin uzun zamandir bilindigi idi ve simdilik birsey yapamayacagi oldu.
Belki bunu cozmus birileri vardir diye birde listeye atmak istedim.
Sistemim RH 7.3, tetex ustundeki ama ghostscripti update listesinden guncellemistim.

Iyi calismalar.