[Linux] Re: off topic web hostig vs..

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Fri 05 Jul 2002 - 18:03:14 EEST

palm wrote:
> [...]
>
> bir sitenin tasarimindan webde yayinlanabilir hale gelmesi icin hangi asamalardan gecmesi lazim.

İlk önce, superonline size isim satamaz. Size, bir registrar'dan isim
almanıza aracılık etmiş.

Adımlar:

(Eğer kendinize ait bir sunucu kurmayacaksanız)

1. Gözünüze bir web hosting hizmeti kestireceksiniz. (sebebi aşağıda
belli olacak.) Bu web hosting hizmetlerinin takribi fiyatları, ayda 2-3
dolardan ayda 20 dolara kadar değişir. (Ucuz, basic servislerden
bahsediyorum. Buralardan başlamakta fayda var). Kredi kartı kabul etsin,
pop/smtp hizmeti versin, vs.

Bu adamların DNS sunucusunu not edeceksiniz. Bunlar 2 tanedir.
ns1.webhostingfirmasi.com ns2.webhostingfirması.com gibi.

2. Adınızın sonunda tr olsun mu, olmasın mı karar vereceksiniz.

2.a. tr ile biten alan adları için ODTÜ DNS'e gideceksiniz.
http://dns.metu.edu.tr .

Eğer com.tr istiyorsanız şirket olmanız gerekli, oradaki formu
dolduracaksınız.

DNS sunucusu yazan yere 1. maddede not aldığınız DNS adreslerini
gireceksiniz. Göndermenizi istedikleri evrakları fakslayacaksınız.
Sizden para istedikleri zaman ilgili hesaba havale yapacaksınız.

Ücret: 1. yıl 50 USD +KDV, 2. yıl ve sonrası 30 USD + KDV

2.b. http://www.register.com 'a gideceksiniz. Yurt dışına açık kredi
kartınızla ödeme yapacaksınız.

DNS sunucusu yazan yere 1. maddede not aldığınız DNS adreslerini
gireceksiniz.

Ücret: değişik planlar var, fakat 35 USD/yıl geneli.

3. 1. maddede gözünüze kestirdiğiniz web hosting firmasına gidecek ve
bir hesap açacaksınız. Onlara alan adınızı bildireceksiniz.

4. Web sitenizi tasarlayacak veya bir 3. şahsa tasarlatacaksınız.

5. Web sitenizi 3. maddede açtırdığınız web hosting hesabınıza
yükleyeceksiniz.

6. Web hosting hizmetinizi pop/smtp falan da veren bir yer olarak
seçmiştik. Dolayısıyla:

Posta istemcinize pop ve smtp ayarı olarak web hosting firmanızın size
gönderdiği ayarları gireceksiniz. Web hosting hizmetinizin servisini
kullanarak bir/bir kaç posta hesabı açacak ve kullanmaya başlayacaksınız.

-----------------

Web sitesini tasarlamak haricinde, bu adımları yazmak yapmaktan daha
uzun sürer herhalde :)

------------------

Kendinize ait bir web sunucusu kurmak için gerekenler:

1. Statik IP numarası. Bunu sizi Internet'e bağlayan her kim ise ondan
alacaksınız.

Bu numarayı, bloğu sizin adınıza RIPE'a kaydettirmelerini istemekte
yarar var. Kaydettiklerini söyleyince http://www.ripe.net/perl/whois
adresinden kontrol ederek kaydın yapılmış olduğunu görün.

2. Size DNS lazım. Benim tavsiyem, http://www.zoneedit.com da bir hesap
açmak. 5 zone'a kadar ücretsiz. Ama şimdilik alan adınız yok.
Zoneedit'in DNS sunucu isimlerini not edin.

3. Yukarıda alan adı almak için yapılanları aynen uygulayın. Zoneedit'in
DNS no'larını girin.

4. Zoneedit'e gidin ve hesabınızı açın. Bu bir DNS hosting hizmeti.
Dolayısıyla DNS için yaşanabilen tavuk/yumurta problemini çözebiliyorsunuz.

Hesapta ilgili ayarları yapın.

Örneğin:

bizimfirma.com.tr alan adını aldınız. posta.bizimfirma.com.tr ve
www.bizimfirma.com.tr sunucularınız var.

bizimfirma.com.tr "zone"ununu oluşturun.
bizimfirma.com.tr için bir kayıt oluşturun. Bunun IP no'su sizin ana
makinanız olsun.
bizimfirma.com.tr kaydına MX bilgisi girin. Bunun IP no'su
posta.bizimfirma.com.tr'nin IP no'su.
Şimdi
posta.bizimfirma.com.tr için kendi IP no'sunu
www.bizimfirma.com.tr için kendi IP no'sunu
girin.

Şimdi Internet'e www.bizimfirma.com.tr'nin kim olduğunu ve
bizimfirma.com.tr'nin posta sunucusunun (MX kaydı)
posta.bizimfirma.com.tr olduğunu söylemiş oldunuz.

5. Web sitenizi tasarlayın veya bir 3. şahsa tasarlatın.

6. www.bizimfirma.com.tr makinasına apache (veya başka bir web sunucusu)
yükleyin. 5. adımda tasarladığınız web sitesini yükleyin. Çalıştığına
emin olun.

7. posta.bizimfirma.com.tr makinasına posta sunucunuzu yükleyin.
Çalıştığına emin olun.

Esen kalın,
Deniz