[Linux] Re: mail alamıyorum..

From: doganzorlu (doganzorlu@doganzorlu.com)
Date: Fri 05 Jul 2002 - 16:43:30 EEST

Makinanız router olarak ayarlanmamış. Dolayısıyla dışardaki herhangi bir
makinaya doğrudan bağlanamıyorsunuz.

İhtiyacınız olan şey iptables ile linux makinanızın masq yaparak içerdeki
makinalara servis vermesini sağlamak. Yapılacak işlemler adım adım şöyle:

1. Terminallerde, IP yapılandırmasında gateway olarak linux makinanın ip
adresini verin. DNS olarak da ISP nin DNS ini. Bu terminaller için yeterli
olacaktır.

2. Linux makinanın iptables desteklediği varsayımıyla:

    # iptables --append POSTROUTING --table nat --out-interface ppp0 -j
MASQUERADE
    # iptables --append FORWARD --in-interface eth0 -j ACCEPT

    # echo "1" > /proc/sys/net/ipv4_ip_forward

bu üç komut linux makina için yeterli. Burda yerel ağın eth0 dan ve
internetin ppp0 dan bağlandığı varsayıldı. Farklıysa farklı değerlerle
değiştirilmeli.

Nasıl test edeceğiz ?

Win terminallerden birinden

c:\>tracert www.linux.org.tr

komutunu verince bir ip bulup devam ediyorsa tamamdır.

Yok devam etmiyorsa

c:\>tracert 212.58.3.2

Bu yukardaki ip doruk un dns. Simdi aklıma gelen sabit bir numara. Bir sürü
adımlar geçiyor ve yanlarında ip numaraları görünüyorsa iş tamam.

Terminalin DNS numarası yanlış demektir bu durumda. Onu da düzeltirseniz
geçmiş olsun.

--
Dogan Zorlu,
Grup Software, Izmir - Turkiye