[Linux] LAN içinde DNS

From: murat akyildiz (muratak1@hotmail.com)
Date: Fri 05 Jul 2002 - 14:01:46 EEST

Merhaba,
Ben kendi hostlu?umu kendimin yapaca??, ad?n? da kendi bilgisayar?mdan
sunaca??m akademik bir site kurmak istemi?tim.. Tamamen ki?isel bir
giri?imdi.. Normalde üniversite bölümlere istenildi?i kadar yer ve alan ad?
sa?l?yor ama ?u linux beni çok etkiliyor. Bir?eyleri "yapabildi?ini" ve
"yapabildi?imi" gördü?ümde mutlu oluyorum. Bilgisayara da "normal"
insanlardan daha fazla ilgim vard?r. Kuraca??m sunucunun neden sadece mesai
saatleri içinde çal??t???n? soranlara verebilecek mant?kl? bir cevab?m yok.
Bir bilgisayar sat?n ald???m 2000 y?l?ndan beri hayalimde dns ve web
sunuculu?unu kendimin yapt??? akademik içerikli (psikometri bölümündeyim,
insanlar istatistiksel analizlerde sorun ya?arlar onlara yard?m olsun diye)
bir sistem kurmak vard?r. Mümkün olsa bilgisayar? hep aç?k b?rak?rd?m ama
fakültenin elektrik ?ebekesi el vermez yang?n ç?kmas?ndan korkar?m...
Üniversitenin bilgi i?lemi bana dns sunucu kurulabilece?ini söyledi ba?ka
hiç bir ?ey söylemediler... DHCP server kurulu de?il...

Alan ad?n? iki gün önce sat?n alm??t?m. www.internetiseviyorum.com
ip adresim 193.255.233.220
fakat mandrake 8.2 kurulu bilgisayar?m?n ad?n? internetiseviyorum.com olarak
tan?mlamam gerekiyor anlad???m kadar?yla. Bunu bir türlü ba?aramad?m...
Yard?m?n?z için ?imdiden te?ekkürler...