[Linux] Re: Hakkı öcal

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 04 Jul 2002 - 21:41:03 EEST

Selamlar..

04 Jul 2002 19:39 EEST tarihinde yazmışsınız:

> Konuyu kapatma istedigimi belirtmistim. Hatta kac sefer belirtmistim!

O zaman once kendiniz kapatin. Ben tembel adamim ve reply'ye tiklayinca linux listesine gidiyor.

> //Serdar Koylu'yu elestirmem, onun beni elestirmesindendir. Yoksa
> ugrasmacagimi kendim cok iyi biliyorum.

Benimde seni elestirmem, bilir bilmez Linux'u elestirmen ve daha kotusu tirnagi olamayacagimiz insanlari "Linux bunlarin patentinde mi ?" gibisinden elestirmendir. Elestiri yapacaksan, once elestirecegin seyi bileceksin. Sonra, iskembeden atmak yerine gercek olduguna emin olduklarini yazacaksin. Cunku, AKGUL hocamiz veya Gorkem CETIN, bu kadar ugrastiklarinin karsiliginda, senin gibilerin boyle ithamlarina muhatap olabilecek insanlar degiller. Gerci fare ve dag konusu olur ama, boyle yaparak insanlarin sevklerini kirmaya, onlarin morallerini bozmaya hic hakkiniz yok. Belki boyle bir seyi, "Verem savas dernegi tartisma listesi"nde yaparsiniz ama, Akgul hocanin yillarca sahsi makinesinde host edilmis olan bu listede yapamazsiniz. Ayni sekilde derdi Linux ogrenmek icin didinen insanlara salyangoz satma hakkinizda yok.

Bu liste demokratik bir platformdur, siz demokrasi kaideleri geregince boyle bir elestiride bulunabilirsiniz, ama benimki gibi cevaplari da alirsiniz. Yeterince demokrat olsaydiniz, "completely ignore" gibi kacis yollarina sapmazdiniz. Demokrasinin ilk kaidesi, karsidakinin fikirlerini soylemesini saglamaktan gecer. Sizin hic onun fikrini sormadan onu itham ederseniz, size yanlisiniz cok sert olarak vurgulanabilir. Benim soylediklerim ne kadar agir etki yapiyorsa sizde, sizin soylediklerinizde o degerli insanlarda ayni etkiyi yapiyor.

> Ek olarak konunun, giis noktasi ile cikis noktasi arasinda bir dag fark
> mevcut. Ben ne icin girdigimi bile unutacagim. Bunu saglayan ise ben
> degilim. Beni bir MS ajani gorup, ustume gelenlerdir. Kim? Bilmiyorum,
> mailleri "okuyan" gorebilir.

Konunun giris noktasi beni cok fazla ilgilendirmiyor. Ama Bilhassa AKGUL hoca icin yaptiginiz ithamlar beni cok ilgilendiriyor. Aynisini, Doruk FISEK, Murat KOC, Burak DAYIOGLU, USTA, DENIZ AKKUS KANCA, Nilgun Belma BEGUNER, Berk DEMIR, Baris SIMSEK... Daha ismini yazamadigim digerleri icinde yapsaniz tepkim hic degismezdi. Bu listede yazanlar, Linux'a gonul verenler sizin boyle olmadik ithamlarinizla yipratilmayi haketmiyor. Bu gibi durumlarda, zamaninda metrodan asagi atmadigim icin pisman oldugum insanlarin bile arkasinda olurum..

> Ek olarak bana Serdar Koylu'yu ovmenize hic gerek yok. Ben kendisini
> uzaktan izliyordum. Son olaylardan sonra, hicbir ilerleme
> kaydedemedigini gordum ki, kitapcilarda Turkce ve Konusma gelistirmek
> icin onlarca kitap mevcut. Onceki maillere de bakma zahmetine katlanir
> iseniz, ve okuyabilirseniz; zaten kendisinin kendisini "bol bol"
> övdugunu gorebilirsiniz. Yani size gerek kalmiyor zannedersem.

Ayinesi istir kisinin. Lafa bakilmaz.. Benim kendimi ovmem beni bir milim uzatmaz, sizide bir milim kisaltmaz. Siz oyle diyorsaniz, ben megolamin ve kendimi ovuyorum. En azindan Linux'u ve Windows'u sizden iyi bildigimi biliyorum ve boyle olmus oldugundan dolayidir ki ovunmeyi hakkim goruyorum. Gerci Murat KOC gelir kernel der, larva.cc.met... nun sahibi ustamiz gelir Guvenlik der, sapkamizi cikarir, ustat diyerek himmet almak icin, kirk yil dergahlarinda odun bile tasiriz, bu ayri bir konu..

> //Zannedersem son mailinin ilk paragrafi ve ikinci paragrafinin basligi
> olacak. Gerisini okumadim.

Cokta umrumda.. Okumazsan okuma.. Dunya senin dunyan.. Sana garezim olursa, gelip topuguna sikmakta gelir elimden. Belki agir yazarim ama, bilki okuman senin faydana olur. Cunku ben kimseye senin adini baban SABAN koymus, sen inek saban'sin, yok sen cahilsin ve geri zekalisin diyen bir tip degilimdir. Cahillik tedavisi olan bir derttir ve dileyen herkese devasini adresleriz..

> // Her ne olursa olsun, ozgurlugunuze de birsey demek mumkun degil demek
> istiyorum. Elestirirsiniz, ama bizim de "rica etme" özgürlügümüz var,
> uygulamak size kaliyor.
>
> Ve beni bagirmak zorunda birakiyorsunuz ama : "LUTFEN SACMALIGIN
> DANISKASI HALINE GELEN BU KONUYU DAHA FAZLA UZATMAYALIM". Isterseniz,
> degisik grafiksel sekillerde, ya da script olarak bu yaziyi
> yazabilirim.; bu yazi ile ilgili duvar kagitlari yapabilirim gayet guzel.

Ben Duvar kagidi kullanmam, Kulaklarimda agir isitir, bagirmanin hic faydasi olmaz.. Ac listeye bir compose.. Yaz icine su adam boyle lavuktur, bu adam soyle hiyardir.. Oradan biri cikip "Bu ne rezalettir ?" Dediginde, ozelden yazisalim de.. Bu iste bayagi akillisin gorunen.. Politikaci ol sen en iyisi.. Ben, "Akgul Hocamiz ve Gorkem CETIN" icin soylediklerini ispata cagiriyorum. Tekzip hakki olarak. Ispat edemiyorsan, ozur dilemeyi becerinceye kadar bunu surdurecegim.

Tekzip hakki, gazetenin rencide ettigi kisiye yollanacak tek bir nusha ile degil, normal baskida, ayni yerde ve ayni boyda yayinlanarak yapilir.. Senden istedigim bu..

> // Bazen ses tonundaki hafif degisiklikler konuya olan ilgiyi
> degistirebiliyor. Bu seferle buyuk harf ile vurgulamayi dusundum. Cunku
> halen anlasilamadi bir turlu.

Sen sana gelen mesajlari okuyup anlamadikca, hatani gorup uygun dille ozur dilemedikce bu devam edecek. Linux hakkinda zirvalayabilirsin. Uygun dille sana dogrusunu gosteririz. BU dilde hic bir zaman adamligini olcmeye cikmaz. Ama "Mustafa AKGUL" veya "Gorkem CETIN" icin belirttiklerin icin bu en azindan benim davam olacaktir. Bu listede ben onlara sahip cikmazsam yarinda bana kimse sahip cikmayacaktir ki, Linux'un ve toplulugun en buyuk kaybi, kimsenin kimseye sahip cikmamis olmasidir...

> Ama bir zahmet rica ediyorum, su konuyu uzatmayalim. (Konuyu uzatmama
> sebebim, ne Serdar Koylu ne Gorkem Cetin ne baska birisi ile teorik
> bilgi yarismasindan kactigimdan falan degildir. Benim bu listeye "zorla"
> girme sebebim, kimse ile bilgi yarismasi yapmak ya da birseyler
> yaristirmak degildi. Konunun 50-60 mesaj basina, taaa en basina gidenler
> gorebilir. Bir de okudugunu anlayabilenler...)

Kiminle kimi yaristiriyorsunki ? Seninle kim yarismaya cikarki ? Sen once bir onelemeleri filan gec soyle... "RedHat'tan baska server varmi ?", "Linux'la oyun oynuyormusunuz ?" diye soran biriyle ben ne yarisi yapacagim ki ? Sana benim veysel'i yollayayim, cafedeki kasaya bakiyor, onunla yarisirsin... O da iyi bilir IRC/ICQ filan vaziyetlerini..

> Zannedersem, uc kere rica, otuz uc kere de soyleme ile, konuyu kapatma
> istedigimi iyice percinledim. Halen uzatmak istiyorsaniz, mail adresime
> gelen maillere surekli olarak cevap verdigimi soylemek isterim. Ancak az
> once mailini aldigim kaba beyefendi gibi olmadigi surece.

Size hic ozel mail atmadim ve atmamda. Ozel olarak bana yazarsiniz, bende size reply ederim.

> Herkese sevgilerim, saygilarimi sunarim. Konu elimde olmadan bu hale
> geldiginden dolayi da, konuyu bu hale getirenler iclerinden ozurlerini
> iletebilirler.

Attigin adimlarla ortaliga camur sicrattigini farkedemiyorsan, sonra da boyle olmasini ben istemedim ayaklariyla duygu somurusu yapma hakkinda olmaz. Public bir ortama yazdigin her kelimeye dikkat etmelisin. Aksi halde her yerden benim gibi "Bosver, degmez.." demeyen birileri cikabilir..

Saygi ve sevgiler..