[Linux] Re: HakkyÖc al.

From: Ansugo (ansugo@gmx.net)
Date: Wed 03 Jul 2002 - 19:56:23 EEST

Merhaba;

Konu dolana dolana, nerelerden nereye kadar geldi...

Dediğiniz şeyleri yapmak için dos'ta yetiyor. Dos'ta da Prince of Persia
gibi oyunları oynamak mümkün. Yazı yazmak isterseniz sadece "edit"
yazıyorsunuz. Scripting isterseniz, batch var ve daha neler neler...

Ben bunu yapıyorum ben şunu yapıyorum konusunu bir geçelim şimdilik.

Düşündüldüğünde MS çok çeken bir sistem olarak söylenir durulur. Ama MS
neden çok göçüyordu? Mesela 98 neden çöker? Çünkü her önüne gelen tutar,
windows'un kendi getirdiği DLL'in, üzerine yazar. Registryi sorumsuzca
kullanır ve şişirir.

Ama bunlar kalkıyor. Malumuz dijital imza çıktı. Windows'ta ki çoğu
donanım çakışması, donanım driverlarından yada sorumsuz programalardan
kaynaklanıyor idi. Mesel NT, Linux ile kıyaslanabilecek bir alt yapı.
Windows 98 Linux ile karşılaştırmak hem Linux'a hem Windows'a hakaret
olur. NT ile kıyasladığınız da ise, yada Windows 2000 ile
kıyasladığınızda ise, Windows'ta API gibi, DLL gibi, uyumsuzlukların
kalktığını görüyoruz. Bir root(administrator) umuz var. Ve bu XP
professionalla birlikte gitgide gelişmekte. Belki MS yüklenen
yazılımların kontrolünü daha çok eline alıp, sizi daha çok uyarmaya
başladı; ama dikkatsiz bir kullanıcı olunmadığı sürece, w2k ya da XP
professional sistemlerde sistemi çökertmek gayet zor.

Mesela W2k bir donanımı tanıyamadı ve doğal olarak ilk kurulumda
kurmadı. Daha sonra siz, milattan kalma disketinizi taktınız ve donanımı
kur dediniz. Hemen size bir heyecan ile "Yooo olmaz. Bu donanımı kurarım
ama sisteminize ne olacağını da garanti etmem!" demiyor mu?

Karışık dil olayı ise, Linux'ta daha baskın. Linux'un serbestliğinden
olsa gerek, çoğu serbest yazılım "serbest" kişiler tarafından sözlük
dahi kullanılmadan çevirildiğinden, karşınızda Türkçe değil, Tarzanca
birşey olabiliyor.

Yani demek istediğim, kaşır iseniz, ikisinde de birkaç milyon duzine,
işe yaramazlık gereksizlik bulursunuz. Ve bu tartışmalarda özellikle "MS
mi Linux'u döver, Yoksa Linux MS'i mi?" gibi bir düşünce yapısı içine
girildiğinde daha bir anlamsızlaşıyor. Sonuçta ikisi de birbirini
dövemez. Ama ikisininde iyi yanlarını görerek, o yönde bir çalışma
sistemi ve düşüncesi içine girilirse, hem Linux hem Windowsçular için
daha yararlı olur diye düşünüyorum; bilmiyorum siz ne düşünüyorsunuz?
(Ki baştan beri söylediğim ama anlatamadığım şey de budur)

Sevgiler, Selamlar...