[Linux] Fw: Re: Re: linux dağıtımları ve upgrade?

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 16:07:27 EEST

Selamlar..

Linux swap cihazlari (dosya veya daha iyisi bir partisyon) basitce olusturulabilir. 2.1.20'lerde filan 8'e kadar farkli noktada SWAP kullanma imkani saglanmisti. Fakat, dagitimlarin herbirinin kswapd'si farkli swap yaklasimi kullaniyor olabilir. Eger, sistem acilis scriptlerinde swapon'dan once, mkswap ile swap partisyonunu initialize (format) ederseniz bu sorun duzelebilir. swapon, swap bolgeleri icin fstab'a muracaat eder. Oyleyse:

$SWAPDEV='cat /etc/fstab|grep swap|cut -d ' ' -f 1'

Tirnaklar \ seklinde olacaktir. Bu satir size SWAPDEV'i verir.

mkswap $SWAPDEV

Artik her acilista SWAP device, dagitiminiza uygun olarak initialize edilecektir. Partisyon ID'sini, LINUX_SWAP olarak degil, FAT32 olarak yapin. Sonra kapanista bir yerlere

mkdosfs -F 32 $SWAPDEV

ekleyin. Makinedeki tum sistemler ayni partisyonu kullansinlar SWAP olarak. Windows'lari, bu sekilde calistirmak hem performans hemde saglamlik (daha az FAT bozulmasi) saglayabiliyor..

Bunun bir HOWTO'su vardi diye hatirliyorum. Mini-HOWTO'lari filan biraz karistirinca bulursunuz herhalde.. Benim unuttugum,atladigim, karistirdigim seyler orada daha iyi anlatiliyor olmali..

Saygi ve sevgiler..