[Linux] Re: Hakkı Öcal.

From: Onur Yalazi (onuryalazi@mersin.edu.tr)
Date: Tue 02 Jul 2002 - 00:11:48 EEST

Muhammed Soyer wrote:

>Tamamini okuyamadim ama ..okudugum kadarinda uzucu birsey bulamadim=20

özellikle burası beni hatta benden çok başkalarını üzecek ya da bunlara
gülüp geçilecek
*
RaistlinTheWiz soruyor : "Serbest yazılım ve Türkiye'deki gelişimi
konusunda ne düşünüyor?" Ansugo'da buna ekleme yapıyor : "Türkiye'de
Linux Görkem ÇETİN ya da Mutsafa AKGÜL'e patentli midir? Binlerce
kişinin Türkçeleştirdiği şeyleri ben yaptım diyerek üzerine almak, hangi
aklın işidir?"*

*<Hakkı ÖCAL>* Linux takımının işine akıl sır ermez.. Açık sistem diye
millete bir şey yutturdular; eğer açık sistemde açık bir şey varsa,
gösterin de ben de göreyim.. Açık sistem, sadece bizim üç kağıtçı
patronların işletim sistemine para ödememek için sarıldıkları bir
yılandır. Hiç bir yeri açık değildir.. Açık olan yerleriyle de siz bir
şey yapamazsınız. Açık sistem diye yeri göğü birbirine katanlardan bir
tek KATKI görmedim linux kernel'ına.. Neyi türkçeleştirmişler? Kitaplık
dosyaları dışında??! Config dosyaları dışında.. Tek örnek versinler
script'e dayalı olmayan gerçekten binary code'da yapılmış VE LINUS
TORVALDS'ın aklına gelmemiş olan değişiklik.. Linux konusunda son "Linux
Standard Base" girişimine dikkatinizi çekerim. Bu, Red Hat dışında kalan
firmaların kurduğu birlik değil; Red Hat de dahil bütün Linux
dağıtımcılarının oluşturduğu standart birliği.. Bu grup API calls,
kitaplık dosyası biçimi, utility dosyaları ve yazılım dağıtım
format'leri konusunda standartlar getirecek. Başka bir deyişle bir
Linux'da run eden program başka bir linux'ta da run edecek. Yani Linux
hareketi şu anda açık sistem (ki siz bunu başıboş sistem) diye
anlayabilirsiniz safsatasından kurtulup standart aşamasına geçiyor. İşte
şimdi bundan sonra Linux, Microsoft için ciddi tehdit olabilir. Bundan
önce Linux üniversiteli gençlerin bira içerken yazdığı rutinlerin bir
bileşimi idi. Kernel'ı bile öyle! Linus'un bira içmekten boş kalan
zamanında yazdığı bir şey.. Ama bugünden sonra öyle değil. Bundan sonra
Linux'un önünde Unix'in bundan önce uğradığı tehlike de yok. Çoğunuz
hatırlamazsınız, bir tarihte dünyada bir tek işletim sistemi vardı:
Unix. Ve onun da bir tek sürümü vardı. Ama ne oldu ise iki üç firma
arasında bir standart kavgası başladı; ortada ne Unix kaldı ne de bir
şey. Yerini Microsoft'un hala ham durumdaki Win32'si aldı!

*<SeRDaR>* *Bildiğiniz gibi son yıllarda, Dünyada olduğu gibi Türkiye'de
de Linux ve Unix Kullanımı ihtiyaçlar doğrultusunda bayağı artıyor sizce
bu işletim sistemi üzerinde -global bazda bakarsak- nasılız? Pastadaki
paydan ne kadar yararlanabiliyoruz?
*
*<Hakkı ÖCAL>* Soruyu anlamadım.. Yani Türk firmaları ve kurumları
Linux'tan ne kadar istifade ediyor mu diyorsunuz? Hmm.. Bir kere
Türkiye'de Linux oranı dünyadaki bir çok ülkeden yüksek.. Bunun sebebi
bence MS'un ve BSD'nin korsan yalızım kullanımını önlemek için
sürdürdükleri çabalardır. Bu kuruluşlar firmaların ve devlet
dairelerinin üzerine gitmeye başlayınca, yakalanmaktan korkanlar,
yazılıma para vermeyi enayilik sayanlardan biri olduğumuz için hemen
Linux'a sarıldılar. Sanıyorlar ki Linux bedavadır. Yani elin alemin
dağıtım programını alıp istediğin kadar server'a yükleyebilirsin. Bu
kanı yanlış ama bu yanlışı ortaya çıkartacak bir BSD de yok ortada..

bilmiyorum ben mi yanlış anlıyorum üzücü şeyler yok mu?