[Linux] Re: Mandrake 8.1 de Türkçe Sorununun Çözümü

From: pOlOnyum (polonyum@yahoo.com)
Date: Sun 24 Feb 2002 - 15:55:01 EET

        Merhaba,
        "http://briefcase.yahoo.com/polonyum" adresine hazırladığım paketi yerleştirdim. Bu pakette MDK'nın Türkçe sorunlarına dair çözümler var. Konsola dair bir çözüm de içeriyor aynı zamanda. Deneyip çalışıp çalışmadığını bildirirseniz sevinirim.
        Pakette, Ömer Fadıl Usta'nın KDE için hazırladığı dosya, Nilgün Belma Begüner'in tuşeşlem dosyası, konsol çözümü ve windowmaker menüleri için pratik bir çözüm yeralıyor.

"Altuğ Bayram" <altugbayram_2000@yahoo.com>; Sun, 24 Feb 2002 10:06:29 +0200 tarihinde yazmıştı:

#Merhaba,
#Mandrake 8.1'i Türkçe olarak kurdum.
#http://www.arayan.com/da/linux_tr.html'deki yazının sadece
#"klavyeyi düzeltmek" kısmını uyguladım.
#Daha sonra "/usr/share/locale/tr/charset" dosyasının
#içerisindeki iso-8859-9'u utf-8 yaptım.X'i restart ettim.
#Start menusu dahil kde menuleri düzgün görünüyor.
#Türkçe yazabilmekteyim.Herhangi bir font install etmeme gerek kalmadı.
#Konsolu sormayın iğrenç görünüyor. Konsol için bir çözüm bulamadım.
#Ama ben X'teki konsoldan işimi görürüm diyenler için herşey harika.
#Çevirisi yapılmış programlar Türkçe mesajlar veriyor. rpm kurulumdada sorun yok.
#Daha önce bazı çözümler buraya yazılmıştı ama ben uyguladığımda
#sorun çözülmemişti. Benim gibilerin işine yarayabilir.
#
#Altuğ Bayram
#
#