[Linux] Re: print

From: Nazım Koç (kocnazim@superonline.com)
Date: Tue 19 Feb 2002 - 23:20:22 EET

Merhaba,

Belki birileri daha iyi cozumler onerebilir.
Benim aklima ilk gelen remote shell komutu oldu.

Once, telnet ile baglanan kullanici telnet ile=20
degil de rsh ile baglanacak, daha dogrusu komut
gonderecek. Ornegin kullancici asagidaki gibi
"ls -l" komutu gonderirse ls ciktisini kendi ekraninda
( KENDi stdout cihazinda ) gorur.

$ rsh karsidaki_makine ls -l

Komutun isleyis bicimi telnet ile ayni gibi=20
algilanabilir. Ama telnet'de
elde edilen sonuclar karsidaki makinenin stdout=20
cihazinda gozukur.=20

rsh ile komut sonucunu asagidaki gibi alabilirsiniz.

$ rsh karsidaki_makine ls -l > sonuc_dosyasi

Komut sonucunda elde edilen bilgiler, sonuc_dosyasi
adli dosyaya yazilir. Ama bu dosya kullanicinin
makinesindedir. telnet'de de ayni isi yapabilirsiniz,
ama sonuc dosyasi telnet atilan makinede kurulur,
kullancinin makinesinde degil.

Normalde yaziciya nasil cikis gonderiyorsaniz=20
sonuc_dosyasi dosyasini da oyle yazdirabilirsiniz.

Eger lp komutu gibi bir komut kullaniyorsaniz,
asagidaki gibi, pipe ile sonuclari dogurdan=20
yaziciya gonderebilirsiniz.

$ rsh karsidaki_makine ls -l | lp

rsh komutu, karsi makinede, komutu kullanan kullanicinin
haklari ile yurutulur. Eger farkli bir kullanici
istiyorsaniz,

$ rsh -l login_adi karsidaki_makine ls -l | lp

gibi kullanabilrisiniz. ( -l: login, bakiniz man rsh )

Tabii bir de rsh icin biryerlerde yetki tanimlamasi
yapiliyordu, ama simdi hatirlamiyorum. Eger komutu
yazdiktan sonra uzun sure yanit gelmiyorsa veya
time out oluyorsa, buyuk ihtimalle rsh komutu
icin yetkiniz yok demektir. /var/log/messages
dosyasindan hatayi tespit edebilirsiniz.

Baska bir oneri:

Bazi telnet programlari butun cikisin log'unu tutar.
Sonra bu log'u yazicidan bastirabilirsiniz. Fakat genelde
bu tur log'lar icinde kontrol karakterleri de bulundugu
icin problem olabilir.

iyi calismalar,
Nazim KOC