[Linux] Re: ip_masq ,dhcp, özel ip'ler

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Fri 15 Feb 2002 - 19:34:35 EET

Selamlar..

On Fri, 15 Feb 2002 11:25:43 +0200
"Osman" <oizbat@yahoo.com> wrote:

> Iste kafama takilan da burasi.Sadece merakimdan soruyorum. Ipsharerdan falan
> vazgectim zaten.Aga bakan taraftaki ethernete 198.192.155.x gibi bir
> tahsisli ip verirsem internete bakan ethernet hem internette hem de local
> agda 198.192.155.x gibi bir ip gorunce sasirmayacak mi ?

Router ve/veya Kernel Routing kodu, insan degildir, sasirmak insanlara mahsustur.

Sizin iki ethernetiniz var. Bu iki arabirim demek. Ornek:

1. eth0 : 212.234.12.34/255.255.255.255 --> Kablonetteki ethernet
2. eth1 : 198.192.155.1/255.255.255.0 --> Agdaki ethernet.

Default gw. 212.234.12.34. Bu, bilinmeyen adreslere bu arabirimden ulasilacak demek.
Simdi, ag uzerindeki makineler 198.192.155.0 ... 198.192.155.255 araliginda tum adreslerin ayni huba bagli oldugunu dusunecektir. Yani, Linux'a bu adreslere iletilmek icin bir paket gelmeyecek zaten. Bu adres blogunu kullanan internet uzerindeki hic bir yere ulasamayacaksiniz anlamina geliyor. Ama IP adreslerini degistiremediginiz icin buna razi olmaniz lazim. Gordugunuz gibi herhangi bir sasirma yok. Her sey RFC'lerin soyledigi sekilde tikir tikir isliyor.

Tavsiyem, o serverin sifre sorununu cozup, yeni bir IP planlamasi olusturmaniz. Yoksa, aletler hic sasirmadan islemeye devam edecektir, fakat oyle seyler olurki siz cok sasirabilirsiniz..

Saygi ve sevgiler..