[Linux] Re: ip_masq ,dhcp, özel ip'ler

From: Osman (oizbat@yahoo.com)
Date: Fri 15 Feb 2002 - 11:25:43 EET

----- Original Message -----
From: "Serdar KÖYLÜ" <serdarkoylu@yahoo.com>
To: <linux@linux.org.tr>
Sent: Thursday, February 14, 2002 8:22 PM
Subject: [Linux] Re: ip_masq ,dhcp, özel ip'ler

> Iyide, ikisi birden kullanilacaksa biraz karisik olur olur bu durum. Cunku
ornegin Linux DHCP server Gateway olarak hangini tanitacak ? Kendisini mi,
IPSharer'imi ? IP Sharer sadece kendisini tanitabiliyor. Bu, tum cagrilar
sadece birine gidecek anlamina gelir.

> Eger elzem degilse, ki degil, IP Sharer'i cikarin. Modemi Linux makineye
baglayin. Linux hem dialup uzerinden hem kablonet vs. uzerinden interneti
herkese >paylastirir. Aga bakan taraftaki etherneti IPSharerin Eth.
adresiyle ayni olacak sekilde ayarlayin.

Iste kafama takilan da burasi.Sadece merakimdan soruyorum. Ipsharerdan falan
vazgectim zaten.Aga bakan taraftaki ethernete 198.192.155.x gibi bir
tahsisli ip verirsem internete bakan ethernet hem internette hem de local
agda 198.192.155.x gibi bir ip gorunce sasirmayacak mi ?

>DHCP serveri kurun. IP sharerin IP araligiyla ayarlayin. Istemciler bir
onceki adreslerini isteyecektir oncelikle. Bu sayede IP'lerin degismemesini
saglayabilirsiniz. >Gerci sanirim IP'lerin degismesi sizde cok fazla orunda
olusturmaz.

> Eger IP degismesi durumunda olusacak sorunu ve IP Sharerden neden
vazgecemediginizi soylerseniz, daha fazla yardimci olabiliriz..