[Linux] İlgi:sendmail maxmessagesize parametresi

From: Genco Yilmaz (genco@tr.net)
Date: Fri 27 Dec 2002 - 17:21:36 EET

merhabalar ,

bunu hic denemedim ama nasil olacagini tartisarakda bulabiliriz. smtp standardina baktiginizda komutlar su sekilde gidiyor.

helo
mail from:
rcpt to:
data
gonderilecek veri

burada data ya gelene kadar ve bitimine kadar data nin ne kadar olacagi ile ilgili bir bilgi yok.Ancak data gonderimi bitince karsi taraftaki MTA boyutu bulup limit asimi varsa
almiyor ve mesaji tekrar gonderiyor ve dediginiz gibi hattiniz hem gidis hem gelis icin kullanilmis oluyor.

Peki bunun cozumu ne ..
gonderen taraf ben su kadar data gonderiyorum diyebilmeli ki alici taraf elindeki kurallara gore denetim yapabilsin.

ESMTP de bu sekilde bir tanimlama var.
(SMTP Service Extensions for Transmission of Large and Binary MIME Messages RFC3030)
bu extension varsa DATA yerine BDATA kullanarak ben su kadar octet'lik veri gonderiyorum diyebiliyor.

Belki bir cozum olmadi ama en azindan cozume giden bir yol diye dusunuyorum.
Umarim bilen birisi cevap verir.

 Selamlar,

 Kullandığım sendmailde posta boyunu sınırladım. Büyük
 dosyalara izin vermiyor ama bunu tüm dosyayı
 indirdikten sonra yapıyor. Posta gönderilmeye
 başlanmadan boyunu denetletmenin bir yolu var mı?
 Amacım bantgenişliğinden tasarruf etmek.

 Bir diğer konu da, outlook express dönen hata
 mesajında şunu şunu yaparak gönderdiğiniz dosyayı
parçalara ayırıp gönderebilirim diye güzel güzel tarif
 ediyor. e ben milletin büyük mesajlarını engellemeye
 çalışırken bu iş öğretiyor. Diyorum ki sendmail hata
 mesajı olarak outlook express'in bilmediği bir mesaj
 gönderebilir mi?

 Yanlış anlaşılmasın, her aklıma geleni sorma
 eğiliminde olan biri değilim. Önce araştırıp sonuca
 ulaşamazsam soru soruyorum. Konuda bilgi sahibi olup
 ta paylaşacaklara şimdiden teşekkürler.