[Linux] Re: antivirus for email server( sendmail) ve Qmail

From: Umit Topuz (utopuz@cizgi.com.tr)
Date: Wed 25 Dec 2002 - 16:02:13 EET

Dune kadar Qmail+Amavis( + .. ) kullaniyorduk, dun goctu server.

Qmail de problemin nerde oldugunu bulamadim. Viruslu mailler hergun gelmeye
devam ediyordu zaten . Silip sendmail kurduk,ustune de RAV kurup rahatlicam.
RAV 'in bir cok ozelligi guzel,kurulu ve kullanimi cok kolay gibi geldi.

Walla su kadar vakti harcamak ve bu kadar kafa patlatmaktansa kendi
maasimdan verip alirdim. Bozuk bir seyi kurtarmaktan daha yorucu birsey yok
zannedersem.

"Endex Unix "'de Qmail ile alakali soyle bi yazi okumustum

"qmail-scanneri ve amavis denedim fakat her ikiside PERL de yazildigi icin
yogun mail sunucularda sistemin tum kaynaklarini somurmektedir. hatta yarim
saatta sistemin yeni bir proses olusturamaz hale geldigine sahit oldum."

Umit Topuz
www.cizgi.com.tr
(212) 356 70 70