[Linux] Re: antivirus for email server( sendmail) ve Qmail

From: Hikmet Gumus (gumush@hitstar.org)
Date: Wed 25 Dec 2002 - 15:42:28 EET

Bende qmail icin ariyorum , ancak kullandigimiz plesk yazilimi ile gelen
qmail-queue patched degil , bu nedenle farkli bir cozum ariyorum ,

OdeiaVir , QmailScanner , Qscan , Amavis bu cozumlerin onde
gelenlerinden,

Firsat bulunca OdeiaVir ve Amavis'I deneyecegim ,

Rav konusunda ise soyleyeceklerim var ; cok guzel bir program kurulumu
cok kolay , performans konusunda mailleri isleyip antivirus programina
gonderen programlardan cok daha basarili , ancak cok ama cok pahalli ,
biz hosting hizmetleri veren bir sunucuda kullanmak istiyoruz , domain
basina ucretlendirme oldugu icin cok ama cok pahalli oluyor. Birden cok
( elimde 6 domain'lik bir key var ama 20-300 arasi domain ile denemek
istiyorum ) domain ile deneme sansim olmadi, bu arada bu programin web
uzeinden kullanim arabirimi ile gercekten kolay konfigure edildigini
soyleyebilirim .

Kaspersky'ninde ayni mantikla calisan bir programi var ,

BitDefender ise bu konulara yeni yeni basladigi icin Beta surumu
seklinde kullanabileceginiz ucretsiz bir surum sunuyor ,

Central Command'in Vexira'si var oda benzer. Bu alternatiflerde
OdeiaVir , Amavis , Qmailscanner , Qscan gibi araci programlar olmadan
yazilimlari kullanabiliyoruz.

Onerebilecegim diger AV programlari ,
F-prot ( domain basina lisanslama yapmadigi icin uygun fiyatli )
Trendmicro , Sophos olacaktir,

Calismalarinizda basarilar dilerim ,