[Linux] Re: antivirus for email server( sendmail)

From: Baris Ozyurt (baris@tuxworkshop.com)
Date: Wed 25 Dec 2002 - 15:15:01 EET

Bir diger alternatif F-Prot. Eski arkadas f-prot' un Unix/Linux versiyonu
ucretsiz dagitiliyor. RAV gibi kurar ghecerim bir cozum sunmuyor belki ama,
RAV ve Symentec ' in duyurdugu viruslerin definationlarini neredeyse es
zamanli dagittini goruyorum.

Amavis' i kurmak biraz zahmetli gibi, ama calisiyor.

Amavis + F-Prot ile tamamen ucretsiz ve oldukca basarili bir anti-virus
kurulumu gerceklestirebilirsiniz. Tek kusuru sadeceInbox' a dusen e-postalri
kontrol edebiliyorum, bir SMTP virus kontrolu yok. RAV' da var mi
bilemiyorum. Varsa bile MIME encode'u +virus taramasi + MIME decode' u
oldukca fazla sistem kaynagi tuketebişlecek bir islem sureci gibi gorunuyor.

Sevgiler,

Baris Ozyurt