[Linux] shadow dosyasi olusturma

From: Abdullah BAYKAL (baykal@dicle.edu.tr)
Date: Sat 07 Dec 2002 - 21:27:31 EET

selamlar,sistemdeki shadow dosyasini elimizdeki passwd
dosyasina gore yeniden olusturabilme imkani varmi?sistem
kullanici sifrelerini shadow disinda baska bir yerde tutuyormu?
bunu sunun icin soruyorum gecenlerde merkeze sabah geldigimde
ana server, root
dahil hic kimsenin sifresini kabul etmiyordu ve boylece kimse
maillerini alamiyordu
linux 1 ile sisteme girip baktigimde shadow dosyasinin 0
oldugunu gordum, nedenini arastirirken sistem yedeklemesinin
gece yanislikla / bolumunde yapildigini ve bu bolumun tamamen
doldugunu ve shadow dosyasininda bu yuzden 0 olabilecegini
dusundum, elimdeki 1 gun onceye ait shadow u sisteme aktararak
durumu duzeltim, eger elimde bu dosyanin yedegi olmasayi
yada yedek bozuk ciksaydi ne yapilabilirdim sorusu olustu aklimda ,
binlerce kullanicinin passwordunun
yeniden sisteme girilmesi haricinde,
iyi bayramlar,
saygilarimla,