[Linux] YK kararlari - yontem uzerine

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 30 Aug 2002 - 20:12:30 EEST

Merhabalar,

LKD yonetimi aldigi bazi kararlari, sozcusu kanaliyla listelerde duyurdu.
Buna tepki olarak bazi elestiri mesajlari da yayinlamaya basladi.

LKD yonetim kurulu baskani olarak, bazi noktalarin aciga cikmasinda yarar goruyorum:

1. LKD kendi uyeleri ve genelde linux ve ozgur yazilim topluluguna hizmet eder,
liderlik yapmaya calisir, bu topluluk icin bir platform olmak icin calisir.
YK'nin asli gorevi de budur. YK bunu elinden geldigince iyi bir sekilde yapmaya
calisir.

2. Bir dernek, ozellikle LKD gibi, fizikselden cok, elektronik bir topluluk olan
dernekler/gruplar, uylerinin cabalari ile ayakta durur. Yonetim, uyelerden gelen
elestirilere, uyarilara, onerilere hos goru ile yaklasir. Elinden geldigince
bunlara uyar, uymaya calisir. Elestiri ve muhalefet, demokrasinin kanitidir.
Topluluk olarak, is yapabilmek onemlidir. Toplulugun yasamasi, hep birlikte
yaratilan sinerji ve ise baglidir.

3. Bu asamada, elestirilere cevap vermemek iyi olur diye dusunuyorum.
Uyeler, biz savunmaya gecmeden, elestiri ve onerilerini yapsinlar.
Bu elestirileri onemsemiyoruz demek degildir, biz sizi dinlemek istiyoruz.
Tartismanin kisisellestilmesi tehlikesinide boylece berteraf etmek istiyoruz.

4. Duyurulan yapilanma, genisletilmis YK/Idari kurula daha fazla islev
yuklemektedir. CG baskanlarina yilda bir secim getirilmistir. 2 calisma
grubu'nun ozel durumu vardir.
Ben bu asamada, savunma yapmiyorum. Sadece probleme daha genis bir perspektifte
bakmanizi oneriyorum. Bizi elestirmek hakkiniz bakidir.

5. LKD demokratik bir orguttur. YK uyeleri gecicidir. Elimde genel kurul var.
Istek olursa, secim yapilabilir. Bu YK'nin uygulamalari yanlis bulunuyorsa,
bu hatalari yapmiyacak bir YK secilir.

Ozetle, LKD hepimizin. Resmin tamanina bakarak, katki verin, gorus, oneri ve
elestirilerinizi yazin, soyleyin. Durumu uygun olanlar, YK'da gorev almaya talib
olsunlar. Ozgur yazilimin bu ulkeye katki potensiyeli cok yuksek.
Bunu elbirligi ile gerceklestirmeye calisalim.

Saygilar
Mustafa Akgul