[Linux] Re: Light X

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Tue 27 Aug 2002 - 14:30:53 EEST

On Tue, 2002-08-27 at 14:18, admin@langtolang.com wrote:
> Merhaba,

> PII 64 RAM bir bilgisayar uzerinde X calistiriyorum(miyorum). GNOME veya KDE icin /etc/X11/XF86Config te Depth i 8 bit e indirmeme ragmen cok agir geliyor. Size sorum:

Framebuffer device kullaniyor olabilir misiniz? XFree86-4.0 ve ustu icin
xf86cfg geliyor. Donanimi probe edip /root/XF86Config.new adinda bir
dosya olusturuyor. Bunu /etc/X11/XF86Config olarak kopyalayip xf86cfg
-textmode ile oynarsaniz isler birhayli kolaylasir. Buyuk olasilikla da
hizlanir.

AGP destegini de, eger kernel module olarak derlendiyse,

# modprobe agpgart

ile aktif hale getirerek bir miktar performans kazanabilirsiniz.

> Daha light X arayuzleri nelerdir? Avantajlari ve dezavantajlari?

X'i oldugu gibi ortadan kaldirip DirectFB deneyebilirsiniz.
(http://www.directfb.org/) veya, KDE/GNOME 'dan kurtulabilirsiniz.
Alternatifler:

- Enlightenment \
- Blackbox |
- Windowmaker +--> *.org
- XFce |
- IceWM /

> GNOME veya KDE arayuzlerini bi nebzede olsa hizlandirabilmek icin baska ne gibi ayarlarla oynayabilirim? (Hardware ve psikolojik ayarlar haric :=))

IDE parametrelerinizle oynarsiniz.

hdparm /dev/hda

denediginizde buyuk olasilikla 16bit disk erisimini kullandiginizi ve
diskin DMA yeteneklerinin kapali oldugunu goreceksiniz.

hdparm -c1 -d1 /dev/hda

deneyebilirsiniz. Swap erisiminiz ciddi bicimde hizlanacagindan, onemli
bir performans saglayabilir.

Ayrica, GNOME/nautilus kullaniyorsaniz birhayli optimize edebilirsiniz.
Sidebar'da sag tiklayip popup menude cikanlarini 5'ini de iptal edin.

Iyi calismalar

--
Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)   - Software developer, generic solvent
http://enver.casdb.com/        - mailto: ealtin at casdb dot com