[Linux] Re: RH7.3 de ethernet activition

From: Şeref Tufan Şen (tufan@itu.edu.tr)
Date: Wed 21 Aug 2002 - 12:27:37 EEST

Selam ,,

On Wed, 21 Aug 2002 09:15:16 +0000
"Eray YASYERLI" <eyasyerli@hotmail.com> wrote:

> Merhaba arkada?lar,
> Benim sorunlar?m bitmicek gibi gozukuyor herneyse, Ben RedHat7.3 de Network
> Configuration ? yani consolda "neat" ? çal??t?r?p ethernet kart? ayarlar?m?
> yapmak istiyorum bende "netcfg" komutu çal??m?yor bu arada. neyse ethernet
> kart? driverim var ama nas?l ve nereye yuklicegimi bilmiyorum. Ethernet
> kart?m? goruyo neat da fakat activite diyince "Cannot activate device eth0"
> diye bir hata veriyo. Ethernet kart?m? nas?l tan?t?cam?

Eğer Red Hat kurulum programı ethernet kartınızı tanımış ise büyük ihtimal sistemde gerekli ayarlamarı yapmıştır. /etc/modules.conf dosyasına bakarsanız "alias eth0 gerçek_modül" şeklinde bir satır görmeniz gerekmekte. lsmod komutu ile baktığınızda gerçek_modül olarak belirtilen modülü yüklenmiş görüyorsanız ethernet kartınız tanıtılmış ve kullanıma hazır demektir. neat komutunu hiç kullanmadım. Arayüz ile ağ ayarı yapmak istiyorsanız en basit olarak netconfig kullanabilirsiniz. netcfg büyük ihtimal linuxconf ile beraber gelen bir yazılımdır.

>bi de cok oluyorum
> biliyorum ama bu gun bilgisayar?m? açt???mda gözle görülür bi yava?lama
> hissettim conqueror falan çok yava? aç?l?yodu. bunun nedeni bilgisayar?mda
> gunluk tutulan loglar m?? eger bunlarsa nas?l silebilecegimi de
> gosterirseniz sevinirim..
>
> Simdiden Cok Tesekkur ederim!

Bir çok sebebi olabilir tabii ki. Benim kullandığım sistemde yavaşlamayı çoğunlukla çok fazla disk işlemi ve RAM yetersizliği yüzünden swap kullanımının artması (ki aslında bu da disk G/Ç işlemi) sebep oluyor. Yavaşlama hissettiğiniz durumlarda top komutu ile CPU ve hafızayı çok kullanan proseslere bakın bence.. Size bir fikir verebilir.. (İsterseniz biraz vmstat'ta öğrenebilirsiniz...)

--
Şeref Tufan Şen
İTÜ-BİDB