[Linux] Re: Slackware 8.1 boot problemi

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 15 Aug 2002 - 18:03:04 EEST

Merhaba,

Thu, 15 Aug 2002 06:14:56 -0700 (PDT) tarihinde ATILIM BOY <boyatilim@yahoo.com> yazdi:

AB> * icinde ki howtolarda eskiydi sanirim howtolar
AB> bootdiks ve rootdisk folderinden bahsediyor du ki
AB> yoktu (hep olurdu).
bootdisk'ler ve rootdisk'ler cd'ye sigmadigi icin install cd'sinde yok. ayni nedenden dolayi kde-i18n paketleri de cd'de yok. kanimca ilk cd icin birkac x paketini daha atabilirlerdi disketleri atmak yerine.

ancak herhangi bir ftp yansisindan (linux.org.tr'de de var) cekebilirsin, iso degil acik halinde tum paketler var. bir cd'den epey fazla tutuyor tabii.

AB> Bunu neden yapma ihtiyaci duydum; cunku yazdigim cd
AB> lerin hicbiri ami bios lu makinalarda boot etmiyor ve
AB> boot ve root disketi de yapamadim. bende cok kasip
AB> diger bioslarda kurup orda donanimi yeniden tanitma
AB> yollarina gittim ama...
ben boyle bir boot etmeme durumu ile karsilasmadim ama belki de ami bios'lu makinaya denk gelmemisimdir bilemiyorum. tek yasadigim sorun, kendi notebook'umun cdrom'undan boot etmemesiydi ki syslinux ile hazirlanmis tum linux bootable cd'leri yapamiyor zaten. daha once var miydi, cd-rom eskimesi mi soz konusu bilemiyorum. elimde zebille notebook olmadigi icin de tabii kontrollu deney yaparak deneme sansim yok.

AB> 1 boot + 5 root disketin sebebi yeni kernel olsa
AB> gerek.
evet. aciklamasi su sekilde. amcalar 2 tane sikistirilmis root disketi yapamiyoruz, ya 1 tane sikistirilmis root disketi ya da n tane sikistirilmamis root disketi olmak durumunda kaliyor diyorlar. bir anda 6 diskete firlamasinin sebebin 5 diskette hic sikistirma kullanmamis olmalari.

AB> Bu problem beni biraz uzdu acikcasi. slackware :(
AB> ama umarim sorun bendeki bir hatadandir.
slackware 8.1 biraz degisikliklerle geliyor, paket isimleri, artik 6 diskete cikmis olmasi, n cesit disket image'inin cd'de gelmiyor olmasi, bir suru yeni paket eklenmis olmasi vs.

ozellikle makinalara cdrom takmayarak, disketten acip network'ten kurmayi seven insanlar icin buyuk bir hayal kirikligi.

ama iyi bir ozellik soyleyeyim. cd'den acarken boot: satirinda farkli cekirdekler arasinda secim yaparak kurulum sirasinda kullanilacak olan cekirdegi belirleyebiliyorsun.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694