[Linux] Re: samba garipligi

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Thu 15 Aug 2002 - 00:56:34 EEST

Selamlar,

Wed, Aug 14, 2002 at 11:48:06AM +0300 , Kadir Leblebici :

> [...]
> gozukmezmi.Yani samba aga ben varim ve yanimda da bunlar var gibi bir liste
> gondermis ve ag komsularinda gozukuyor.
> Dogal olarak internet ve yerel in ip leri farkli oldugu icin ping vs
> iletisim olmuyor ama isimlerin nasil olurda ag komsularinda gozukdugunu bir
> turlu anlayamadim.
>
> Boyle bir olayla karsilasan varmi acaba ve ne yapmak lazim?
> Ben gecici olarak samba yi durdurdum ve ag komsularinda bir sey gozukmuyor
> artik icim rahat ama sambayi actigimda guvenlik olarak pek rahat
> davranamiyorum. isimleri gonderen bir sekilde o makinelere ulasimida saglar

O makineler ile konusamadigina gore o makinelere ulasmasi da mumkun
degildir aslinda.

smb.conf dosyaniza;

hosts allow = 192.168.1.0/255.255.255.0

gibi bir satir eklerseniz yalnizca 192.168.1.0 agina izin verecektir
sambaniz.

Daha fazla bilgi icin "man smb.conf"...

> Bu konuda degerli goruslerinizi bekliyorumm.

iyi calismalar,

--
Baris Metin
GELECEK A.S.