[Linux] samba garipligi

From: Kadir Leblebici (kadir@agribelsa.com)
Date: Wed 14 Aug 2002 - 11:48:06 EEST

Merhaba arkadaslar gecen gun soyle bir olay ile karsilastim
internet e ciktigimiz Redhat 7.3 yuklu bir sistemde sambayi aktif etmek
istedim ve aktif ettim.
Yerel agda cok guzel haberlesti bir problem olmadi ama daha sonra
makinenenin internet bacagindaki ip araliginda ki baska bir bilgisayardan
(yani yerel ag da olmayan bir bilgisayar) agkomsularina bakmasini
istedigimde ne goreyim karsimda
benim internet makine orada ve ayni grup daki diger bilgisayarlarda yaninda
gozukmezmi.Yani samba aga ben varim ve yanimda da bunlar var gibi bir liste
gondermis ve ag komsularinda gozukuyor.
Dogal olarak internet ve yerel in ip leri farkli oldugu icin ping vs
iletisim olmuyor ama isimlerin nasil olurda ag komsularinda gozukdugunu bir
turlu anlayamadim.

Boyle bir olayla karsilasan varmi acaba ve ne yapmak lazim?
Ben gecici olarak samba yi durdurdum ve ag komsularinda bir sey gozukmuyor
artik icim rahat ama sambayi actigimda guvenlik olarak pek rahat
davranamiyorum. isimleri gonderen bir sekilde o makinelere ulasimida saglar
gibime geliyor.

Bu konuda degerli goruslerinizi bekliyorumm.

Tesekkurler
Kalin Saglicakla

Kadir