[Linux] Re: Mandrake Linux 8.1 Port Açma

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 08 Aug 2002 - 18:48:26 EEST

linux yardim wrote:
> Selamlar
> Arkadaşlar Ben Listenize Yeni Katılan biriyim Sorularımla Galiba Biraz Başınızı ağrıtacam

Fakat Bana yardımcı olursanız sevinirim.

> 1. Soru: Mandrake Linux 8.1 Kurudum Makinam Pen 166 MMX 2.GB HDD 4 MB Ekran Kartı. KDE
>Falan Çok Güzel çalışmakta ama benim yapmak istediğim şey su. Bu makinaya dışardan telnet
>ile bağlanmak bunu bir türlü başaramadım. bunun sebebi sanırım mandrake ile beraber gelen
>firewall (ateş duvarı) olmalı diye düşündüm. ama bir türlü bunuda kaldıramadım bu konu ile ilgili
>bana yardımcı olursanız sevinirim.

  Xinetd ayarlarini dogru yaptginizi varsayiyorum

  firewall, bastille-firewall, tinyfirewall, iptables servislerinden
biri aktif se firewall sisteminizi bu servisler yonetiyordur, kapatin ya
da ayarlarini kurcalayin derim.

  Bir de, xinetd-ipv6 paketini kaldirin.

> 2.Soru: Ayrıca Ben Bu bilgisayarda Samba Server Kurup Windows'dan dizinlere Ulaşmak istiyorum
> fakat bunuda bir türlü başaramadım. samabanın çalıştığını söylüyor fakat windows tarafında bir türlü
> ilgili dizine ulaşamıyorum.
> Bana Düzgün çalışacak bir smb.conf dosyası gönderebilirmisiniz.
> ayrıca sambada kullanıcı tanıtmama gerekvarmı ?
> şimdiden teşekkür ederim.

  MDK la gelen ayar dosyasinda workgroup vs. dogru tanimlamaniz ve
encrypt passwords = yes (tam yazilisi hatirlamiyorum) biraktiginiz
surece calisir.

  Uzaktaki sisteme ulasmak icin komba2 kullanin. IP araligini
veriyorsunuz ve komba size istediginiz sekilde baglantiyi sagliyor.

  Saygilar,
  Onur Kucuk