[Linux] Re: Linux altinda ortam sicaklik degerini olcebilecegim bir cihaz

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 05 Aug 2002 - 15:58:20 EEST

Selamlar..

Anakartlarda birer termik sensor var, sistem sicakligini olcen. Bu sensoru yerinden sokup kasanin disina koyarsaniz, otomatikman oda sicakligini olcecektir. Bu sensorlerin durumunu izleyen ve bu durumda mail atmak vs. gibi aktiviteler olusturan programlarda var. Freshmeat'in monitoring bolumune bir gozatin. Buradan bulacaginiz uygun programla uyumlu bir anakart edinin.

bu isin en kolay cozumu bu. Biraz daha zor cozumleri de var. Bir termik sensoru ses kartina baglayin. Bir 555 ile bunu anahtarlayin. Boylece AC elde edersiniz giristeki kondansatorler sizi bloke etmez. Daha sonra ses karti icin uygun bir programi biraz kurcalayip sorunu cozersiniz.

Eger konu sadece belli bir sicakligi yakalamaksa, en kolay cozum bir termik sensor, bir komparator ile olusturacaginiz devreyle sicaklik yukseldi sinyali elde etmek. Bunun yerine dogrudan bir termostatta kullanabilirsiniz. Hazal elektronikte kitaplar var, bu turden bir suru devrenin semasi var. Sadece bir Monostable multivibrator (74121, 74122, 555 vs) ile 5 us (200 KHz) bir pals uretmeniz gerekebilir. Hatta onlar size basit bir devrede yapabilir. Daha sonra bunun ucunu alip paralel portta filan bir yere baglamak. Paralel portun ACK girisi (10. Pin) uygun olur. Ardindan portu izleyen basit bir programla is halledilir. Program gercekten basittir:

#!/bin/sh

OLDVALUE=`cat /tmp/parportstr`
NEWVALUE=`cat /proc/interrupts`|grep "7:"`

if [ $NEWVALUE -eq $OLDVALUE ]; then sendsms; fi

echo $NEWVALUE >/tmp/parportstr

ACK'nin her yukselmesinde (0 dan 5V'a gecis) bir IRQ uretilir. Bu IRQ 7 olur. Linux'ta IRQ'lari guzel guzel sayar ve bu dosyada gosterir.

Daha basit bir cozum ise bunu seri portta bir yere baglayip UPS programlariyla durumunu takip ederek inittab icersinden uygun programin calismasini saglamak olur. Ama hangi bacagin kullanilacagini filan bilmiyorum su anda. Acip bakmam lazim.

Murat'in onerdigi cozum de guzel fakat, o multimetreyi bulmak biraz zor ustelik son derece pahali. Su paralel port cozumu sanirim 10 milyona filan hallolur.

Saygi ve sevgiler ve offtopic kisim icin ozurler....

NOT: Ahmet GUVEN oralarda ise selamlarimi iletebilirmisiniz ? Gecen ruyamda beraber balik tutuyorduk enne barajinda. Nerden estiyse... ?

05 Aug 2002 16:21 EEST tarihinde yazmışsınız: