[Linux] Re: Fwd: arka arkaya switch baglama

From: Özgür Özasla (ozguro@ins.itu.edu.tr)
Date: Sun 04 Aug 2002 - 14:50:18 EEST

Merhabalar,
Çapraz ( croos) bağlı kablo hazırlarken bir uç:

Turuncu Beyaz - Turuncu - Yeşil Beyaz- Mavi - Mavi Beyaz - Yeşil -
Kahverengi Beyaz - Kahverengi

diğer uç:
Yeşil Beyaz - Yeşil - Turuncu Beyaz - Mavi - Mavi Beyaz - Turuncu -
Kahverengi Beyaz - Kahverengi

İki cihaz çapraz bağlanmalı. Yaptıığın doğru. Uplink'e kabloyu takıp diğer
switch'de normal bir porta taktığında çalışması lazım. Kablo düz bağlı
olmalı bu durumda. Belki başka birşey vardır. Uplink portunun düz, çapraz
ayarı switch üzerinden oynanabilir. Ona baktın mı? Düzde olmasın sakın... Bu
switch'lere bağlı makinaların hepsi birbirini görür. Aynı switch' e bağlı
olanlar birbirini görür diye birşey yok.

Selamlar...

Araş. Gör. Özgür ÖZASLAN
www.ifbim.itu.edu.tr