[Linux] Re: Fwd: arka arkaya switch baglama

From: palm (palmbeach@superonline.com)
Date: Sat 03 Aug 2002 - 14:21:58 EEST

benim denediğim birebir (sanirim twist diyorlar) çakili acaba cross icin
nasil cakmaliyim.

birebiri cakarken renklerden yararlaniyorum
her iki uc için
_pembe,pembe,_yesil,mavi,_mavi,yesil,_turuncu,turuncu sırasını kullaniyorum.
rj45 in metal kısmı yukarıda olacak sekilde cakiyorum.
cross icin renkler nasil yapilmali.

2. sorum ise su.
bunu sadece 2 net i baglamak gerektiğinde cross kullanmadan calistirdim yani

serverdan -- 1. Switch 1 nolu portuna, 1.switch in uplink portundan 2.
Switchin 1 nolu portuna taktıgımda sistem calisiyor ama isin içine 3. net
girince yani 2. switchin uplinkinden 3. switch in 1. portuna kablo
taktıgımda calismiyor. kablolarin tamamı birebir bagli.
birde soyle birsey mumkunmu. bir yere bir switch taksam bu switcten diger
switchlere kablo uzatsam switchler e bagli tum makinalar biribirini
gorebilirmi. olmaz ise bir yol bulunabilirmi.

sevgiler
feramus