[Linux] Re: diskcopy

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Fri 02 Aug 2002 - 13:07:02 EEST

On Thu, 2002-07-18 at 08:53, palm wrote:
> bir linux diskindeki bilgileri bir baska diske kopyalamak istiyorum. (tümünü)
> daha sonra bu yeni diski benzer bir makinada veya ayni makinada kullanmak istiyorum. yeni diskin önceki diskin tüm işlevlerini yerine getirmesi mümkünmü. yani makinayi boot edip açabilir üzerindeki tüm servisleri çalıştırabilirmi. kısacası eski diskmiş gibi kullanılabilirmi. mumkun ise nasil yapabilirim. ftp ile tum diski yedeklemek isteklerimi karsilarmi.

tar yada cp -avR kullanmanizi oneririm. Dosyalarin permission/ownership
bilgileri vs. cok onemli. Bir de lilo/grub gibi bir bootloader kurmaniz
gerekecek tekrar, yeni disk uzerine.

Varsa farkeden donanim disindaki hersey kendiliginden calisacaktir;
RedHat tabanli dagitimlardan birini kullaniyorsaniz degisen donanimlari
da kendisi bulmayi deneyecek ve konfigure edecek, hicbirsey yapmaniza
gerek kalmayacak.

Iyi calismalar

--
Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)   - Software developer, generic solvent.
http://enver.casdb.com/        - mailto: ealtin at casdb dot com

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part