[Linux] Re: Postgresql-server

From: Devrim GUNDUZ (devrim@oper.metu.edu.tr)
Date: Thu 01 Aug 2002 - 16:18:23 EEST

Merhaba,

On Thu, 1 Aug 2002, hakann wrote:

> kurulumdan sonra initialize islemini yaparken
>
> **This database system will be initialized with
> **username "postgres."
> **This user will own all the data files and must
> **also own the server process.
>
> mesajini verdi ve benden hiçbir sifre istemedi.
> Bende sisteme baglanirken kullandigim sifrenin gecerli
> oldugunu saniyordum. Netekim local kullanici olarak
> bir problem yasamiyorum.

Aslinda bundan sonraki kisim vts@linux.org.tr listesini ilgilendiriyor ama
kisaca yanitlayayim:

Ontanimli degerler acisindan, PostgreSQL'de kullanicilara bir sifre
atanmaz ve veritabanina baglanirken sifre konmaz. Ama sizin güvenlik
acisindan sifre atamaniz ve yetkilendirmeyi de ona gore yapmaniz gerekir.

Geri kalani vts listesinde konussak daha iyi olacak.

> Sifre problemi olmaktan cok postgreserver in
> konfigürasyonu ile ilgili gibi geliyor bana ama
> problemi maalesef tespit edemedim. Cabalarim devam
> ediyor.

Yapilandirma konusunda http://techdocs.oper.metu.edu.tr adresindeki
belgeleri kullanabilirsiniz.

> bu arada webmin 0.990.....

Sorunlu olan sürümler bunlar. Webminden kontrol etmek yerine, PhpPgAdmin'i
denemeye ne dersiniz? 2 sürümdür %100 olmasa da Türkçe destegi ile
birlikte geliyor. Hem daha fazla ozellik kullanmis olacaksiniz. Yazilimi,

        http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=37132

adresinden indirebilirsiniz.

saygilar.

--