[Linux] Re: Ldap hakkinda

From: Erol Ozcan (eozcan@superonline.com)
Date: Wed 03 Apr 2002 - 23:04:10 EEST

Hasan Saral wrote:

>LDAP i bir kisinin tum kisisel bilgileri tutmak icin kullanmak mantiklimi.
>yoksa LDAP i sadece authentication icin kullanip kullanici hakkinda evlenme
>tarihi vb gibi cok spesifik bilgileri database de tutmakmi onerilir.
>Cevaplariniz icin simdiden tesekkurler.

  Kisisel bilgiker ve authentication gibi cok sik sorgulanan ama nadir
degisen ( update ) edilen bilgiler icin LDAP kullanmak mantiklidir.
Ornegini verdiginiz tum kisisel bilgilerili LDAP ta tutabilirsiniz.
Kullanici sayisi artacak ve degisik erisim yetkileri kullanilacaksaniz
mutlaka LDAP kullanmanizi oneririm.

>Dogrudan soracak olursam.
>tutmak istedigim bilgiler sunlar ve Ldap'i mutlaka kullanmamiz isteniyor. bu
>kaydi birebir karsilayan ve sadece Ldap in kullanildigi bir cozumu nasil
>olusturabilirim

Asagidaki cozumu birebir saglayan bir seyi olacagini sanmiyorum. Bu
cozumu siz LDAP a tanimlamalar yaparak saglayabilirsiniz. Konu ile
biraz ugrasip bilgi sahibi olduktan cok zorlanacaginizi sanmiyorum.

iyi calismalar...
Erol Ozcan