[Linux] Re: qt problemi

From: Osman Bayazit (burchanb@yahoo.com)
Date: Wed 03 Apr 2002 - 21:33:21 EEST

configure scriptleri genelde bir log dosyasi yaratirlar. Ona bakarak ne tur
bir hata verdigine bakabilirsiniz. Script'in yazilis tarzina bagli olarak
bazen hataya sebep olan test programin kodu yaziliyor. Bu durumda ayni kodu
configure'nin calistiridigi gibi calistirip hatanin nerede oldugunu anlamaniz
mumkun. Ornegin sistemde qt'nin olup olmadigini aramaya yarayan test kodu
sadece qt2'ye bakiyor olabilir. Bu durumda test programini siz derlerseniz
hatayi gorursunuz. Genelde eger script'i hazirlayan kisi akilliysa QTDIR
cevre degiskenini de degerlendirebilir. O yuzden QTDIR'i /usr/lib/qt3
yapabilirsiniz. Eger yukaridaki yontemler calismazsa benim daha onceleri
SGI'larda kullandigim bir yontemi deneyebilirsiniz.
CC ve CXX degiskenlerini gcc -I /usr/lib/qt3/include -L/usr/lib/qt3/lib ve
g++ -I /usr/lib/qt3/include -L/usr/lib/qt3/lib olarak ayarlarsaniz
configure gcc/g++ yerine yukaridaki satirlari kullanacaktir. Onlarda qt3'u
icerdikleri icin program derlerken sorun olmaz.
burchan