[Linux-programlama] Re: Flash Sniff

---------

[Linux-programlama] Re: Flash Sniff

From: Mehmet Gürevin <mehmetgurevin_at_gmail.com>
Date: Fri, 29 May 2009 13:13:03 +0300

aslýnda istek flash player'ýn. yani crossdomain.xml i bir güvenlik
mekanizmasý olarak saðlayan flash player. ne kadar güvenli sayýlacaðý
konusunda endiþeler taþýsada, kullanýcýdan onay alýnmadan farklý bir
sunucuya baðlantýyý mümkün kýlsada belliki zamanýnda macromedia, þimdi
de adobe bu çözümün, iþi geliþtiriciye býrakarak yeterince güvenli
olduðunu düþünüyor.

sun, applet lerinin güvenlik mekanizmasýnda bu iþlemi kullanýcýn
onayýna baðlý olarak gerçekleþtirmekle bence daha akýllýca davranýyor.

neyse...

livehttpheaders sadece tarayýcýdan çýkan request leri ve gelen
response larý sunuyor. aslýnda flash'ýn gönderdiði datayý firebug ile
takip edebilmen gerekir ki, ben birçok kez ihtiyaç duyduðum anda
firebug yeterli olmuþtu. yalnýzca birkaç denemem de flash ýn
gönderdiði veriyi yakalayamýyordu. flash teknolojisine ve as diline
hakim olmadýðým için birinde yakalayamayýp, diðerinde yakalamasýna
anlam veremiyorum.

wireshark, libpcap ile oldukça baþarýlý bir sniffer aslýnda. oradaki
satýrlarý iyi irdeleyip, filtrelerinizi düzgün oluþturursanýz datayý
görmemenizin imkaný yok gibi bence. flash 80 portunu kullanmýyor
olabilir, hatta http protokolünüde kullanmýyor olabilir. belkide form
verilerini direk socket le baðlanýðý bir uygulamaya aktarýyordur. ya
da sizin filtrelediðiniz domaine deðil baþka bir domain/ip ye
baðlanýyordur. port, domain/ip, protokol ve diðer tiplerdeki
filtrelerinizi kaldýrýp -mümkünse hiç filtre kullanmadan- wireshark
çýktýlarýný izlerseniz biraz zahmetlide olsa data yý
yakalayabileceðinizi sanýyorum.

29 Mayýs 2009 Cuma 09:56 tarihinde Elvin Þiriyev <elvin_at_siriyev.net> yazdý: