[Linux-programlama] Re: Sohbet: Ubuntu Cloud

---------

[Linux-programlama] Re: Sohbet: Ubuntu Cloud

From: Bora Güngören <bora_at_boragungoren.com>
Date: Mon, 25 May 2009 12:05:36 +0300

Merhaba,

Biz şu anda bir kaç müşterimize "private cloud" kurma çalışmaları
içindeyiz. Henüz devreye alınmış bir servis yok. Ancak tüm sistemlerin
özgür yazılım alt yapı ile çalıştığını / çalışacağını söyleyebilirim.
Bazı yönetim yazılımı eksiklerini geliştirmeyi önerdik, kabul edildi.
Müşterileri ikna edersek, bu yazılımları da özgür yazılım olarak
geliştireceğiz. Bir sürü şeyin prototipini yapıp durduğumuz için, kendi
alt yapımızı da darma duman ettik bu arada. :) Ama ne olacak, yakında
bulut temelli çalışan bir sunucu alt yapısını kendimizde de canlı
kullanıyor olacağız. Ayrıca idari kararı netleşirse 2010 başlarında,
Türkiye'de dünya çapında dikkat çekecek bir bulut kurulması da gündemde
ama bütçesini kriz ortamında çıkartabilirler mi onu bilemiyorum.

Kısaca şunu diyebiliyorum, sadece sanallaştırmak, bulut kurmanın yanında
"windows formatlamak" gibi bir şey.

Bulut konusu aslında 5-6 yıldır gündemdeydi. Bayağı zaman önce Portakal
olarak Atos Origin, Sun, IBM ve HP ile bir proje yapmaya çalışmıştık -
bu kadar çok büyük işin içinde olunca çok sıkıntı çekilince iş yarım
kalmıştı. "viplat" diye Google'da aratınca bir sürü yerde çıkıyor bile.
Bizim planladıklarımızın makul bir yüzdesini Ubuntu yapmış sağolsun.
Dendiği kadarı ile 6.5 milyon dolar harcamışlar. :)

Sevgiler,

Bora.