[Linux-programlama] Re: C Çalıştırırken Değer Atamak

---------

[Linux-programlama] Re: C Çalıştırırken Değer Atamak

From: Rüştü Derici <rustuderici_at_gmail.com>
Date: Thu, 7 May 2009 02:12:37 +0300

Erdem Beyin gönderdiği linkteki örneklerden birini biraz değiştirerek durumu
daha anlaşılır bir hale sokabiliriz

main(int argc, char *argv[])

{

         int i;

        int deger;

       deger=atoi(argv[1]); // tabii arguman olarak rustu verirseniz hata
alirsiniz :)
         for (i = 0; i< argc ; i++)

                 printf("argv[%d] : %s\n", i, argv[i]);
}
for döngüsünde göreceğiniz gibi argc argüman sayısını tutar argv de
argumanların indexidir.
argv[0] --> çalıştırdığınız programın ismidir.. dolayısıyla ekstra
argumanlarınızın index i 1 den başlar..
ve verdiğiniz bir argumanı integer a atamak için *atoi* float a atamak
için*atof
*fonksyonlarını kullanırsınız.. yukardaki comment te de belirttiğim gibi
eğer arguman olarak değişken cinsine uygun birşey vermezseniz hata
alırsınız..sanırım isnumeric gibi bir yapı vardı bunun kontrolü için ama
hangi library deydi nasıl kullanılırdı hatırlamıyorum

umarım yardımcı olmuştur...
sevgiler,
rüştü