[Linux-programlama] Re: Mysqlde depolama

---------

[Linux-programlama] Re: Mysqlde depolama

From: serdar güler <benimadimhickimse_at_gmail.com>
Date: Tue, 23 Jun 2009 16:10:26 +0300

http://forums.innodb.com/read.php?4,602,646#msg-646

bende size innodb forumlarından bilgi vereyim o zaman. Her türlü data
warehouse çözümünde myisam bence tek geçilir.

Aradaki en bariz fark "select count(*) from tablo" sorgularında ortaya
çıkıyor. 100 milyon ve üzeri kayit sayısı olan bir tablo da hodri meydan
diyorum. b+ tree indexler iyidir ama veriyi saymak için tek tek leaf node
lara gitmek gerekir. tablonun kayit sayisini okumak için information_schema
yı kullanmak büyük innodb tablolar için çok daha kolay ve hızlı oluyor.

:)

tekrar kolay gelsin...

On 6/23/09, Ismail ASCI <ismail.asci_at_gmail.com> wrote:

> Pardon ama innodb'nin neden myisam'dan yavas oldugunu aciklayabilir
> misiniz?
> Ben hemen innodb onerimle ilgili aciklamayi suradaki benchmark'la yapmis
> olayim:
> http://www.mysqlperformanceblog.com/2007/01/08/innodb-vs-myisam-vs-falcon-benchmarks-part-1/
>
> Muhtemelen Ahmet Bey'in uygulaması yogun sorgularla yuzyuze kalmayacak ama
> en azindan sizin "MyIsam tablo tipi tabloya yazarken yavaş olsa da select
> ederken innodbden *çok* *çok* daha hızlı bir tablo tipidir" açıklamanıza
> yanıt olacaktır.

> [...]

Serdar Güler