[Linux-programlama] Re: Web sitesi üzerinden sms gönderimi.

---------

[Linux-programlama] Re: Web sitesi üzerinden sms gönderimi.

From: Timuçin Kızılay <tim_at_savaskarsitlari.org>
Date: Mon, 19 Jan 2009 01:20:39 +0200

Recep KIRMIZI wrote:

> Ben bir yazýlýmýn birtakým kayýtlar girildiðinde birilerine sms
> göndermesi tarafýný web tabanlý olarak yazdým, bunda python, postgresql
> ve django framework kullandým.
>

> Bende django kullanacaðým ne mutlu :)
>

> SMS göndermek için Türkcell'
> baþvurduðumda toplu sms çözümleri saðlayan çözüm ortaklarýndan biri olan
> mesaj160.com <http://mesaj160.com> a yönlendirdiler, onlarýn web
> tabanlý apilerini kullanarak
> sms gönderiyorum. 1000sms için þu kadar gibi tarifleri de var, aslýnda
> bu tarifeleri turkcell belirliyor, sms göndermek için hesap açma iþini
> [...]

Yarýn gün içinde uygulamayý sunucudan kendi makinama indirip sms
gönderen kodlarý size gönderirim. Aslýnda basit bir python dosyasýnda
SOAP arabirimini çaðýran birkaç fonksiyon yarattým, yani soap
fonksiyonlarýný python fonsiyonu haline getirdim, asýl programdan da bu
modulu import edip smsgonder(parametreler,...) þeklinde sms gönderdim.
Bu program da cron ile 5 dakikada bir çalýþýp veritabanýna bakýyor ve
gönderilecek sms varsa bunlarý gönderip veritabanýnda gönderdi kaydý
atýyor. django veritabaný modelini aynen kullanabilmek için cron içinden
çalýþtýrdýðým programda birkaç import satýrýný bulmak sms göndermekten
daha çok uðraþtýrmýþtý beni... Yaklaþýk bir yýl oldu koda bakmadým,
python ve django acemisi olduðum zamanlarda yazmýþtým.